لیست اجاره ماهانه آپارتمان در تهران

لیست اجاره ماهانه آپارتمان در تهران

http://www.bananews.ir/در بین فایل‌های اجاره‌ای واحدهای مسکونی، به ندرت واحدی با شرایط دریافت اجاره ماهانه بدون ودیعه به چشم می‌خورد؛ چراکه این دسته از واحدهای اجاره‌ای با شرایط این چنینی باب پسند خارجی‌های ساکن در ایران است و از طرف دیگر مالکان هم ترجیح می‌دهند واحدهای خود را به کارمندان سفارتخانه‌ها اجاره دهند تا به متقاضیان داخلی.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) یکی از بنگاهداران فعال در محله محمودیه در این باره به دنیای اقتصاد گفت: مالکانی که اظهار می‌کنند واحدهای خود را فقط تحت شرایط دریافت اجاره ماهانه به متقاضی تحویل می‌دهند، اکثر آنها اجاره بهای تعیین شده برای یک سال یا حداقل ۶ ماه را به عنوان پیش پرداخت از مستاجر دریافت می‌کنند. وی تصریح کرد: در حال حاضر در بازار مسکن محدوده محمودیه نزدیک به ۲۰ درصد از فایل‌ها با شرایط پرداخت اجاره ماهانه به‌صورت ریال یا دلار و حتی یورو بدون ودیعه تعیین شده است.

این مشاور املاک درباره میزان دریافت حق کمیسیون برای این دسته از واحدهای مسکونی در بازار اجاره اعلام کرد: معمولا یک دوم نرخ اجاره ماهانه که طرفین قرارداد باید پرداخت کنند یا کل اجاره یک ماهه به عنوان حق کمیسیون محاسبه می‌شود. برای مثال اگر اجاره ماهانه واحدی ۴ میلیون تومان باشد مالک و مستاجر باید این مبلغ را پرداخت کنند.

از سوی دیگر فعالی در بازار مسکن منطقه کامرانیه درباره واحدهایی با شرایط دریافت اجاره ماهانه خاطرنشان کرد: معمولا سفارتخانه‌های خارجی با برخی از بنگاه‌های املاک قرارداد دارند و مسوولیت سکونت در واحدهای مناسب برای کارمندان شان را به دست آنها می‌سپارند و فایل‌های اجاره‌ای بدون ودیعه در اختیار این دسته از متقاضیان قرار می‌گیرند.

شهریاری خاطرنشان کرد: خوش حسابی این دسته از مستاجران از گذشته تا به امروز باعث شده تا واحدهای خود را به‌صورت مبله به بازار اجاره عرضه کنند.

    نظرات