رهبر:اصلی‌ترین مشکل مسکن ورود افراد غیر متخصص است

رهبر:اصلی‌ترین مشکل مسکن ورود افراد غیر متخصص است

www.BanaNews.irرییس کانون سراسری انبوه‌سازان اصلی‌ترین مشکل مسکن کشور در سال‌های گذشته را ورود افراد غیر متخصص به این حوزه دانست و اصلی‌ترین دغدغه این کانون را حل کردن این مشکل در سطح کشور قلمداد کرد.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) ایرج رهبر که در همایش ملی مسائل حقوقی در صنعت ساختمان سخن می‌گفت ضمن اشاره به همکاری‌های کانون انبوه‌سازان و دولت اعلام کرد: این کانون از سال ۸۰ تاسیس و از سال ۸۲ به صورت سراسری در سطح کشور شروع به کار کرد و در تمام این مدت سعی‌ کرده‌ایم با همکاری‌های دوجانبه با دولت، مهندسان و کارشناسان مسکن را در طرح‌های ساختمانی وارد کنیم.

 

وی ادامه داد: متاسفانه شرایط در کشور طوری بوده که افرادی که دارای سرمایه هستند بدون داشتن تخصص وارد ساخت وساز مسکن شده‌اند و در حالی که این حوزه یکی از مهمترین حوزه‌های اقتصادی و اجتماعی در سطح کشور است بدون در نظر گرفتن نظر کارشناسان در حال طی مسیر است. ولی در سال‌های اخیر با ارائه طرح‌هایی خوشبختانه این موضوع تا حدی برطرف شده و امیدواریم در آینده کاملا برطرف شود.

 

رهبر وجود خلاءهای قانونی را از دیگر مشکلات حوزه مسکن دانست و اضافه کرد: ما در تصویب قوانین مشکلی نداریم اما در عمل کردن به آن‌ها با برخی اشکالات روبرو هستیم که باعث شده برخی افراد بتوانند با فرار از قانون از کیفیت کار بکاهند و سود بیشتری کسب کنند.

رییس کانون سراسری انبوه‌سازان مشکلات حقوقی حوزه مسکن را این طور توضیح داد: باید قوانینی در نظر گرفته شود که شکل نظام‌بندی تشکل‌ها را مشخص کند که البته برخی قوانین در این حوزه تدوین شده است ولی متاسفانه هنوز کافی نیست. در کنار آن مسائل برون تشکلی نیز از اهمیت بسیاری برخوردار است زیرا این بخش مستقیما با مردم و گروه‌های ذی‌نفع مرتبط است و در صورت نبود قوانین مدون و کامل مردم با مشکل روبرو می‌شوند و بسیار رنج‌آور است که مردم ضرر ببینند ولی برای پیگیری مشکلات خود نتوانند اقدامی صورت دهند.

وی همچنین از لزوم تدوین قوانین در حوزه اسناد و حقوق مالکیتی گفت و بیان کرد: خوشبختانه در این بخش با توجه به ضوابطی که در نظر گرفته شده آرامشی نسبی در بازار بوجود آمده و می‌بینیم که مردم با اطمینان سرمایه‌های خود را در این بخش به کار می‌گیرند.

رهبر در پایان ضمن قدردانی از برگزاری چنین همایش‌هایی ابراز امیدواری کرد با انجام پیگیری‌های لازم نظرات کارشناسان و متخصصان عملی شود و دولت با ارائه طرح‌های ابتکاری مانند مسکن مهر علاوه بر سامان دادن به مشکلات مسکن بسیاری از مشکلات جامعه از جمله اشتغال حل کنند.

    نظرات