چمران: اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا افزایش می یابند

چمران: اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا افزایش می یابند

http://www.bananews.irرییس شورای عالی استانها از افزایش تعداد اعضای شورای اسلامی شهر و روستا در انتخابات آینده خبر داد.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir)ˈ مهدی چمرانˈ شنبه شب در همایش شوراها و شهرداران شهرستان قزوین افزود: افزایش تعداد اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا سال ۸۹ به تصویب رسیده است، که براساس این قانون به تناسب جمعیت اعضا در شهرها و روستاها افزایش می‌یابد.

وی اظهار کرد: تعداد اعضای شوراها در انتخابات آینده در شهر قزوین از ۹ به ۱۳ نفر و در کلان شهرها به ۲۵ نفر افزایش می‌یابند.

رییس شورای اسلامی شهر تهران خاطرنشان کرد: قانون‌ کنونی شوراهای اسلامی شهر و روستا و شهرداری ها قوانین خوبی هستند که با اجرای آنها می‌توان خدمات مفیدی به مردم ارایه کرد، اما برخی از این قوانین نیاز به اصلاح دارد که با پیگیر‌ی‌ هایی که داشته ایم امیدواریم به نتایج خوبی برسیم.

چمران، ایجاد درآمد پایدار در شهرداری‌ها را مشکل اساسی شوراهای اسلامی برشمرد و گفت: این مشکل تنها برای شهرداری‌ شهرهای کوچک و متوسط نیست بلکه شهرهای بزرگ همچون تهران نیز در کسب درآمدها مشکل دارند.

وی اظهار امیدواری کرد؛ مسوولان، شهرداران و اعضای شورای اسلامی شهر با برنامه ریزی درآمدهای پایدار را در شهرداریها ایجاد کنند.

این مسوول، نبود پیوست فرهنگی مناسب را از دیگر مشکلات شهرداری‌ و شوراها دانست و گفت: باید پایان عملیات اجرایی و اعتبار طرح های عمرانی، اقتصادی و فرهنگی مشخص باشد.

چمران خاطرنشان کرد: اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا با ایجاد ارتباط قوی با نمایندگان مجلس می‌توانند در رفع گرفتار‌ی‌ها و مشکلات مردم موفق‌تر عمل کنند.

 

 

    نظرات