آغاز ریل‌گذاری انتقال راه‌آهن تهران ـ تبریز به زیر زمین

آغاز ریل‌گذاری انتقال راه‌آهن تهران ـ تبریز به زیر زمین

http://www.bananews.ir/وزیر راه و شهرسازی از پایان ساخت تونل زیر زمینی مسیر راه‌آهن تهران به تبریز در مناطق ۱۷ و ۱۸ تا پایان سال جاری خبر داد.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) علی نیکزاد در مراسم آغاز ریل گذاری پروژه انتقال مسیر راه‌آهن تهران ـ تبریز به زیر زمین در مناطق ۱۷ و ۱۸ تهران حمل‌ونقل را دلیل اصلی توسعه مناطق دانست و گفت: در این زمینه فعالیت‌های متنوعی در حال انجام است.

وی افزود: در صنعت هوایی علیرغم تحریم ناجوانمردانه دشمنان به تازگی ۱۱ فروند هواپیمای MD و ایرباس ۳۱۰ و ۳۲۰ توسط خطوط هوایی خصوصی وارد شده و می‌شوند.

نیکزاد با یادآوری آن‌که همواره قرار بوده است ۵۰ درصد زائران حج تمتع توسط ایرلاین‌های عربستان و ۵۰ درصد دیگر توسط ایرلاین‌های ایرانی جابه‌جا شوند، اظهار کرد: امسال ۷۵ هزار نفر از حجاج توسط ۷۰۰ پرواز داخلی در موقع مقرر جابه‌جا می‌شوند.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به حمل و نقل دریایی نیز اظهار کرد: در حال حاضر ۱۱ بندر استراتژیک کشور در حال توسعه هستند که به زودی شاهد نتایج این عملیات در بنادر امام خمینی (ره)، بندر شهید رجایی، آستارا،‌ انزلی و امیر‌آباد خواهیم بود.

این عضو کابنیه دولت دهم همچنین به حمل و نقل جاده‌ای اشاره کرد و افزود: منتظر شرایط برای افتتاح پروژه‌هایی همچون کنارگذر ۷۲ کیلومتری مشهد و افتتاح ۳۷۵ کیلومتر از بزرگراه بندرعباس ـ سیرجان هستیم.

وی با اعلام این که در حال حاضر ۱۱ هزار کیلومتر راه‌آهن در حال بهره برداری داریم، تصریح کرد: ‌۱۱ هزار کیلومتر راه‌آهن دیگر در دست ساخت است که به مرور وارد شبکه می‌شود.

نیکزاد در مورد مشخصات تونل زیر گذر مسیر راه‌آهن تهران ـ تبریز در مناطق ۱۷ و ۱۸ تهران گفت: این تونل به طول ۱۰ کیلومتر و عرض ۲۲ متر دو خط رفت و دو خط برگشت دارد که چهار کیلومتر آن پارکینگ است.

وی خاطرنشان کرد: در مسیر ساخت تونل مشکلات عدیده‌ای همچون قنات و تونل انتقال خط برق و کانال انتقال بنزین وجود داشت اما حل شد و عزم خود را جمع کردیم که امسال پروژه را به بهره برداری برسانیم.

عملیات ریل‌گذاری در زیر زمین چهار ماه طوی می‌کشد

عبدالعلی صاحب محمدی ـ مدیرعامل راه‌آهن ـ نیز در مراسم آغاز ریل‌گذاری پروژه انتقال مسیر راه‌آهن به زیر زمین در مناطق ۱۷ و ۱۸ تهران گفت: ریل گذاری تونل از امروز در چهار خط به طول چهار کیلومتر که مجموعا ۴۰ کیلومتر را شامل می‌شود توسط پیمانکار ایرانی از امروز آغاز می‌شود.

وی ادامه داد: عملیات ریل گذاری انتقال مسیر راه‌آهن تهران ـ تبریز به زیر زمین در مناطق ۱۷ و ۱۸ تهران طی چهار ماه تمام خواهد شد.

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: از ماه آینده با تامین تجهیزات کار توسط پیمانکار عملیات تاسیسات تونل آغاز می‌شود تا بتوانیم پایان سال این پروژه را به بهره‌برداری برسانیم.

وی با بیان این‌که پیش بینی شده است همزمان ریل‌گذاری و تاسیسات فاز دوم طرح نیز اجرا شود، اظهار کرد: ۳۰ هکتار زمین در محدوده بالای تونل استحصال می‌شود که پیش از این منشاء ناهنجاری‌های شهری بوده اما از این پس برای اوقات فراغت از آن استفاده می‌شود.

به گفته مدیرعامل راه‌آهن طول تونل ۱۰ کیلومتر است که در دو طبقه ساخته خواهد شد و یک پارکینگ در مسیر تونل ایجاد می‌شود تا از مشکل ترافیک منطقه نیز بکاهد.

صاحب محمدی خاطرنشان کرد: طی یک سال اخیر پروژه به طور ویژه در ۱۲ کارگاه شبانه روزی در حال پیشبرد است.

در این مراسم همچنین مظفری، فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌انبیاء(ص) که مجری پروژه انتقال مسیر راه‌آهن تهران ـ تبریز به زیر زمین در مناطق ۱۷ و ۱۸ تهران است این پروژه را طرحی بزرگ و ملی توصیف کرد.

 

    نظرات