خانه‌های تحویلی به زلزله‌زدگان با آب و برق خواهد بود

خانه‌های تحویلی به زلزله‌زدگان با آب و برق خواهد بود

http://www.bananews.irوزیر نیرو با اعلام تدوین یک استراتژی ویژه برای تامین آب، فاضلاب و برق مناطق زلزله زده استان آذربایجان شرقی گفت: هر خانه ای که تحویل زلزله‌زدگان می شود، به همراه آب و برق خواهد بود.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) مجید نامجو در حاشیه اولین نمایشگاه بهره برداری از دستاورهای صنعت آب و فاضلاب کشور در جمع خبرنگاران در پاسخ به سئوال خبرنگار مهر در خصوص آخرین اقدامات انجام شده توسط وزارت نیرو برای آب رسانی به مناطق زلزله زده استان آذربایجان شرقی گفت: تامین آب مناطق زلزله زده در حال حاضر طبق یک روال مناسبی انجام می شود.

وزیر نیرو با تاکید بر اینکه اخیرا به همراه رئیس جمهور بازدیدی از کلیه مناطق زلزله زده در استان آذربایجان شرقی برای بررسی وضعیت تامین آب و برق مردم آن مناطق انجام داده است، اظهار داشت: خوشبختانه همکاران من در حوزه آب، برق و فاضلاب همپای ساخت و ساز مسکن تامین این زیرساخت ها را برای زلزله زده گان کشورمان انجام می دهند.

نامجو با اعلام تدوین یک استراتژی برای آبرسانی و همچنین تامین شبکه فاضلاب و برق برای مردم زلزله زده استان آذربایجان شرقی، افزود: به دنبال آن هستیم که هر خانه ای که یک شهروند زلزله زده در آن مستقر می شود، آب و برق آن را هم تامین کرده باشیم و هم اکنون براساس این استراتژی در حال انجام کار در آن مناطق هستیم.

وی با اعلام اینکه هم اکنون شاخص آبرسانی در ایران در رتبه بندی جهانی مانند اتحادیه اروپا است، خاطر نشان کرد: شرکتهای آب و فاضلاب کشور ظرفیتهای زیرساختی را تا حدودی ایجاد کرده و به دنبال بهره برداری از آن هستند.

وزیر نیرو ادامه داد: ایران هم اکنون در جمع ۵ کشور بزرگ سدساز دنیا قرار دارد و موضوع تامین آب، صنعت، کشاورزی و شرب همزمان با تغییراتی اقلیمی در جهان و ایران انجام می شود.

نامجو با اشاره به صدور ۴ میلیارد دلار خدمات فنی مهندسی به خارج کشور و حضور صنعت آب و فاضلاب ایران در ۲۳ کشور جهان، گفت: در عراق، سوریه، و کشورهای آفریقایی پروژه های آبی توسط مهندسان ایرانی اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه هم اکنون تقریبا تمام نیازهای صنعت آب و فاضلاب در داخل کشور تولید می شود، بیان داشت: در قانون اصل ۴۴ شرکتهای آب و فاضلاب شهری، روستایی و شرکتهای توزیع برق باید واگذار شود و برای این منظور وزارت نیرو آماده سازی ها و اصلاح ساختار را انجام می دهد.

 

 

 

    نظرات