بحران کمبود خلبان در ایرلاین‌های آمریکا

بحران کمبود خلبان در ایرلاین‌های آمریکا

شرکت‌های هواپیمایی آمریکایی با به اجرا درآمدن مقررات تازه که تجربه بالاتر برای استخدام‌های جدید را الزامی می‌کند و همچنین در راه بودن موج بازنشستگی خلبانان قدیمی، با جدی‌ترین کمبود خلبان از دهه ۱۹۶۰ روبرو هستند.

http://www.bananews.irبه گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) مقررات فدرال که از تابستان آینده اجرا می‌شود، تمامی خلبانانی که به تازگی استخدام می‌شوند را ملزم می‌کند حداقل ۱۵۰۰ ساعت تجربه پرواز قبلی داشته باشند که شش برابر حداقل فعلی است.

این مقررات هزینه و زمان تمرین خلبانان جدید را آن هم در دورانی که کاهش هزینه و برنامه‌های طاقت‌فرسا از جذابیت این حرفه کاسته، افزایش می‌دهد.

در این بین هزاران خلبان با تجربه در شرکت‌های هواپیمایی بزرگ به زودی با رسیدن به سن ۶۵ سالگی بازنشسته می‌شوند.

همچنین یک مقررات ایمنی فدرال که از اوایل سال ۲۰۱۴ اجرا می‌شود، با دادن زمان استراحت روزانه بیشتر به خلبانان، شمار خلبانان موجود را کمتر می‌کند.

 

انتظار می‌رود این تغییر شرکت‌های هواپیمایی را ناچار کند خلبانان خود را حداقل پنج درصد افزایش دهند.

آنچه در این میان به مشکل می‌افزاید، سیل اندک اما مداوم پیوستن خلبانان آمریکایی به شرکت‌های هواپیمایی خارجی است که با کمبود شدید خدمه پرواز روبرو هستند و پول خوبی پرداخت می‌کنند تا خلبانان آمریکایی ورزیده را جذب کنند.

برآوردها در مورد بزرگی این مشکل متفاوت است؛ براساس نتایج یک بررسی که از سوی دپارتمان هواپیمایی دانشگاه داکوتای شمالی انجام گرفته، شرکت‌های هواپیمایی بزرگ نیاز به استخدام ۶۰ هزار خلبان تا سال ۲۰۲۵ برای جایگزینی با افرادی که خدمت خود را ترک کرده‌اند، دارند.

طی هشت سال گذشته شمار خلبانانی که در بالاترین آزمون اداره هواپیمایی فدرال قبول شده‌اند به ۳۶ هزار نفر نرسیده است. همه خلبانان آمریکایی تحت مقررات این کشور باید در این آزمون قبول شوند. بیش از نیمی از خلبانان شرکت‌های هواپیمایی آمریکا بیش از ۵۰ سال سن دارند که استخدام اندک طی دهه گذشته را نشان می‌دهد.

رگولاتورهای آمریکایی در سال ۲۰۰۷ برای هماهنگ کردن مقررات با کشورهای دیگر سن بازنشستگی را از ۶۰ به ۶۵ سال افزایش دادند.

برخی برآوردها نشان می‌دهند که ۸۰ درصد از خلبانان ۶۰ ساله آمریکایی اکنون مدت طولانی‌تر از زمان معمول فعالیت می‌کنند اما در ماه دسامبر نخستین شمار از کسانی که مدت فعالیتشان را افزایش داده‌اند، به ۶۵ سال می‌رسند.

شرکت‌های هواپیمایی به ویژه شرکت‌های منطقه‌ای برای استخدام خلبانان بیشتر از طریق افزایش حقوق محدودیت دارند. در حالیکه سلامت این صنعت در سال‌های اخیر بهبود یافته اما بسیاری از شرکت‌ها همچنان سود اندکی دارند زیرا شرکت‌ها با افزایش هزینه سوخت و ثابت ماندن تقاضا از سوی مصرف کنندگان روبرو بوده‌اند.

به گزارش وال استریت ژورنال، بسیاری از رگولاتورها و کارشناسان صنعت نسبت به پیامد ایمنی داشتن شمار کمتری متقاضی در زمان افزایش تقاضا برای خلبانان نگران هستند و از این بیم دارند که برخی شرکت‌های کوچک‌تر ناچار شوند معیارهای داخلی خود را پایین‌تر برده و متقاضیانی را استخدام کنند که مهارت کمتری دارند.

 

 

 

    نظرات