افزایش قیمت مسکن مهر در استان اصفهان صحت ندارد

افزایش قیمت مسکن مهر در استان اصفهان صحت ندارد

http://www.bananews.irقائم مقام وزیر راه و شهرسازی گفت: افزایش قیمت مسکن مهر در استان اصفهان صحت ندارد و اگر افزایشی نیز بوده فقط به اندازه یک تا دو میلیون تومان است.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) محمود محمودزاده در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: در استان اصفهان بالغ بر ۲۱۶ هزار واحد مسکن مهر شهری و روستایی در حال ساخت است که از این تعداد ۱۷۰ هزار واحد شهری است.

مدیر کل مسکن و شهرسازی استان اصفهان افزود: با آخرین افتتاحی که توسط شخص رییس جمهوری در استان اصفهان انجام شد تاکنون ۷۳ هزار واحد مسکن مهر تکمیل و به مردم واگذار شده که از این تعداد ۲۰ هزار واحد متعلق به مسکن مهر روستاییان است.

وی با بیان اینکه هیچ‌گونه افزایش قیمتی برای مسکن مهر در دستور کار نبوده است افزود: واحدهایی که تا قبل از سال گذشته به مرحله ساخت وارد شده‌اند، افزایش قیمت چشمگیری نداشته و فقط یک تا دو میلیون تومان برای تکمیل ساختمان از متقاضیان دریافت شده و قرارداد با انبوه‌سازان همان قرارداد قبلی است.

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه ساخت واحدهای جدید مسکن مهر در شهر بهارستان آغاز شده است بیان کرد: ساخت این واحدها در سال گذشته و جاری آغاز شده و با توجه به اینکه در مرحله نصب اسکلت ساختمانی هستند شامل افزایش قیمت خواهند شد و در حال حاضر با تشکیل جلسات توجیهی در حال برآورد مبلغ این افزایش قیمت هستیم.

مدیر کل مسکن و شهرسازی استان اصفهان تعداد واحدهای در حال ساخت در بهارستان را ۱۲ هزار واحد عنوان کرد و گفت: شش هزار واحد توسط انبوه سازان و شش هزار واحد باقی مانده به صورت تعاونی یا خود مالک در حال ساخت است این درحالی است که تاکنون هیچ‌ یک از این واحدها به مرحله پیش فروش نرسیده‌ است.

محمودزاده با بیان اینکه خانه‌هایی که در قالب مسکن مهر به مردم واگذار می‌شود دو نوع قرارداد دارد اظهار کرد: در یکی از این قراردادها ذکر شده که انبوه سازان باید خانه را با امکانات کامل از جمله رادیاتور و پکیج تحویل دهند و در قراردادهای دیگر عنوان شده که مسکن باید تا پایان نازک کاری تحویل داده ‌شود.

وی خاطرنشان کرد: استان اصفهان رکورددار بیش‌ترین تعداد مسکن مهر در کشور است و با آخرین افتتاح رکورد بیشترین واحد افتتاح شده نیز به نام اصفهان ثبت شد.

 

 

 

    نظرات