فاز اول آزادراه همت - کرج افتتاح شد

فاز اول آزادراه همت - کرج افتتاح شد

http://www.bananews.irفاز اول آزادراه شهید همت به کرج و طرح افزایش ظرفیت باند شمالی آزادراه تهران – کرج صبح امروز افتتاح شد.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) علی نیکزاد - وزیر راه و شهرسازی - در مراسم افتتاح این پروژه با بیان این‌که دولت اقدامات بزرگی در بخش ریلی و جاده‌ای در دست دارد گفت: پروژه‌های در دست اجرا شامل ۳۲۰۰ کیلومتر آزادراه است.

وی با بیان این‌که متوسط افتتاح در دولت‌های گذشته ۳۰۰ کیلومتر در سال بوده است گفت:‌ پل زال اندیمشک،‌ ساوه – همدان،‌ حرم تا حرم، زنجان - تبریز، تبریز - ارومیه، کنارگذر شرقی و غربی اصفهان و اصفهان به شیراز پروژه‌های در دست اجرا هستند.

نیکزاد از افتتاح آزادراه کنارگذر ۷۲٫۲ کیلومتری مشهد و آزادراه ساوه - همدان به عنوان پروژه‌هایی که به زودی افتتاح خواهند شد، یاد کرد.

وزیر راه و شهرسازی آزادراه تهران – کرج را پرترافیک‌ترین آزادراه کشور عنوان و اظهار کرد: در گذشته آزادراه کرج به تهران سه خطه بود که دو خط دیگر به هر طرف آن اضافه شد.

وی افزود: در کنار افتتاح فاز اول آزادراه شهید همت به کرج، کنارگذر آزادراه در قسمت جنوب کرج احداث خواهد شد که بعد از کرج و قبل از شهر جدید هشتگرد منتهی می‌شود.

نیکزاد درباره مشخصات آزادراه شهید همت به کرج که امروز افتتاح شد گفت: انتهای این آزادراه با ۱۵۰ متر به گرمدره متصل می‌شود و از گرمدره به کرج ادامه خواهد یافت. به این ترتیب لاین شمالی کرج به تهران به جای سه خط با پنج خط افتتاح می‌شود.

این عضو کابینه دولت دهم خاطرنشان کرد: امروز ۵۴۰ میلیارد ریال پروژه شامل دو پروژه فاز اول آزادراه همت به کرج و نیز افزایش ظرفیت آزادراه تهران – کرج افتتاح خواهد شد. ضمن آن‌که برای ادامه آزادراه همت تا میدان امام حسین(ع) کرج به صورت مشارکتی عقد قرارداد شده و پیمانکار در حال کار است.

وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: ضلع شمالی و جنوبی آزادراه تهران – کرج در این مدت سه خط داشته است اما از این پس پنج خط در رفت و پنج خط در برگشت خواهد داشت و امیدواریم بحث آزادسازی عملی شود تا شاهد احداث کنارگذر غربی شهید کرج باشیم.

 

 

 

    نظرات