میزان مسکن ویژه تهران در بازار مسکن

میزان مسکن ویژه تهران در بازار مسکن

http://www.bananews.irنزدیک به دو ماه از واریز اولین ۲۰ میلیون تومان برای ثبت نام مسکن ویژه تهران می‌گذرد و استقبال کم از این طرح با توجه به انتظار بسیاری از تهرانی‌ها برای آغاز آن این سوال را پیش می‌آورد که آیا طرح مسکن ویژه که برای تمام مناطق تهران پیش‌بینی شده بود ادامه می‌یابد یا خیر؟

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir)  بیست و پنجم شهریورماه زمان آغاز واریز ۲۰ میلیون تومان به عنوان اولین قسط از ۸۰ میلیون تومان اقساط برای ثبت نام در طرح مسکن ویژه تهران بود. طرحی که بسیاری از تهرانی‌ها پیش از اعلام شرایط هزینه و اقساط، آن را راهی برای خانه دار شدن می‌دانستند.

مسوولان نیز توقع ورود تعداد بالای مردم در این طرح را داشتند زیرا اعلام کردند این طرح پس از شروع در منطقه تهرانسر به عنوان پایلوت با احداث ۴۴۰۰ واحد، در تمام مناطق تهران ادامه خواهد داشت و از مناطق ۲۲ و نیز محله فرحزاد به عنوان مراحل بعدی ساخت نام بردند.

پس از چند بار تمدید مهلت ثبت نام که البته برای کمک به مردم برای پرداخت ۲۰ میلیون تومان از آن یاد شد، تعداد ثبت‌نام کنندگان مسکن ویژه تهران البته با کسر آمار انصرافی‌ها به یک هزار و ۹۲۲ نفر رسید.

با وجود آمار پایین استقبال از این طرح اما مسئولان مسکن ویژه تهران را طرحی موفق می‌دانند.

تقی رضایی - مدیرکل پیشین شهرسازی و مسکن استان تهران - در این باره گفت: ۵۰ هکتار زمین در اراضی هواپیمایی در منطقه تهرانسر برای آماده‌سازی واحدهای طرح مسکن ویژه تهران در نظر گرفته و این کار محقق شد.

وی با بیان اینکه هیچ گونه نگرانی برای زمانی که متقاضی مسکن مراجعه کند، نداریم زیرا قطعا پاسخگوی نیازهای استان در زمینه مسکن هستیم، در ارائه گزارشی از پیشرفت پروژه مسکن ویژه تهران اظهار کرد: برای این پروژه بالغ بر دو هزار واحد پی‌ریزی شده است.

رضایی افزود: در حالی که متقاضیان ما برای این طرح دو هزار نفر هستند اما چهار هزار واحد پی‌کنی انجام می‌شود.

مصطفی قلی خسروی طرح مسکن ویژه را در ابتدا تاثیرگذار دانست که در ادامه با توجه به شرایط اقتصادی کشور کمرنگ شد.

 

رییس اتحادیه املاک کشور در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: از آنجا که روند ثبت نام و واریز پول اولیه طرح مسکن ویژه به آرامی انجام شد در کوتاه مدت تاثیر گذاشت به طوری که توانست افزایش نرخ خانه و اجاره را کنترل کند.

وی ادامه داد: زمانی که آگاهی مردم از اقساط و توانایی خود برای پرداخت آن بالا رفت، بسیاری از ورود به آن منصرف شدند.

خسروی معتقد است: همچنین مردم ترجیح دادند در سکه و ارز سرمایه گذاری کنند و به این ترتیب می توان گفت مسکن ویژه تهران تاثیر موقتی داشت. اما با توجه به آنکه وزارت راه و شهرسازی مصمم به ادامه این طرح است می‌توان به تاثیر این طرح در آینده در بازار مسکن به ویژه در تهران امیدوار بود.

این روزها مسکن یکی از مطالبات اصلی مردم است. این طلب برای بسیاری آرزویی است که آن را در خانه‌های کوچک اجاره‌ای دنبال می کنند و مسوولان قصد دارند با طرح‌هایی اینچنینی قیمت رهن و اجاره که در چند ماه اخیر نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشته است را کنترل کنند تا این آرزو حسرت نشود.

 

 

 

    نظرات