فرهنگ، جزو لاینفک زندگی آپارتمان‌نشینی

فرهنگ، جزو لاینفک زندگی آپارتمان‌نشینی

http://www.bananews.irعضو شورای شهر زاهدان گفت: فرهنگ، جزو لاینفک زندگی آپارتمان‌نشینی است و نادیده گرفتن این مهم در زندگی آپارتمانی به وجودآورنده‌ی مشکلات بزرگ اجتماعی و روانی است.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) «زاهدی» در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: خارج شدن خانه‌ها از فضایی که وسعت آن امروزه برای نسل جدید کمتر در تخیل می‌گنجد و تبدیل شدن آنها به خانه‌هایی در ابعاد کوچک‌تر، به‌گونه‌ای که هر خانه روی خانه‌ای دیگر بنا شده، مدلی از زندگی را در خانه‌هایی به نام آپارتمان به وجود آورده است مدلی که زندگی در آن خلاف زندگی در خانه‌های حیاط‌دار و بزرگ تابع قواعد و قانون خاص خودش است.

عضو شورای شهر زاهدان ادامه داد: رشد شهرنشینی، افزایش جمعیت شهری در کنار کمبود فضای ساخت و ساز و نیز کاهش هزینه‌های خرید مسکن، جهان را در قرن گذشته به آپارتمان‌نشینی رو آورد تا تغییراتی بنیادی و اساسی در نحوه و شکل زندگی خود بوجود آورد.

زاهدی گفت: ارایه‌ی آموزش‌های همگانی در این خصوص ضروریست که به ارتقای فرهنگ آپارتمان‌نشینی منجر می‌شود.

وی تصریح کرد: در منازل آپارتمانی به علت ارتباط نزدیک واحدها باید در مراعات حال همسایگان دقت بیشتری شود اگرچه برای رعایت حقوق همسایگان در واحدهای آپارتمانی قوانین مدونی از سوی مراجع ذی‌ربط طراحی و تدوین شده است اما متاسفانه رعایت آن قوانین از سوی ساکنان چندان جدی تلقی نشده و مراعات نمی‌شود.

عضو شورای شهر زاهدان با بیان این‌که فرهنگ آپارتمان‌نشینی باید در جامعه نهادینه شود، ادامه داد: باتوجه به وجود قوانین و آیین‌نامه‌های خاص باوجود این موضوع ناهنجاری‌های رفتاری بسیاری در آپارتمان‌نشینی جامعه امروزی وجود دارد.

 

زاهدی با بیان این‌که آموزش شهروندی ضرورتی انکارناپذیر در فرهنگ آپارتمان‌نشینی است، گفت: آپارتمان‌نشینی شیوه‌های رفتاری متفاوتی را طلب می‌کند.

وی در پایان یادآور شد: رسیدن به یک فرهنگ واحد در هر مجموعه‌ی آپارتمانی در حالی است که هر خانواده ساکن درهر واحد مسکونی فرهنگ آپارتمانی خاص خودش را دارد و هم‌سو و همراه کردن همه‌ی فرهنگ‌ها با یکدیگر در یک فرهنگ در عرصه عمل کاری غیرممکن به حساب می‌آید.

 

 

 

    نظرات