استان گلستان یک روستای ورزقان را بازسازی کرد

استان گلستان یک روستای ورزقان را بازسازی کرد

http://www.bananews.irمعاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن استان گلستان از بازسازی واحدهای مسکونی روستای زلزله زده هیبت بگلو در شهرستان ورزقان خبر داد.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) محمد حق بین ظهر یکشنبه در تشریح اقدامات صورت گرفته در مناطق زلزله زده ورزقان از سوی گلستان افزود: اولین ستادی هستیم که یک روستا را بصورت کامل بازسازی کرده و تحویل داده ایم.

وی اظهار داشت: در این روستا ۲۷ خانوار ساکن بودند که در اثر زلزله کل واحدهای آنان دچار تخریب شده بود و ما توانستیم در مدت ۷۰ روز کار آوار برداری و کلیه مراحل ساخت و ساز را به پایان برسانیم و کل واحدها را تحویل مالکان آنها بدهیم.

وی همچنین ابراز داشت: امیدواریم همانطور که بنیاد مسکن استان گلستان در بخش ساخت واحدهای مسکونی روستایی رتبه اول در کشور را دارد در بازسازی مناطق زلزله زده هم رتبه برتر را از آن خود کنیم.

رئیس ستاد معین بازسازی بنیاد مسکن گلستان نیز گفت: ستاد معین بازسازی بنیاد مسکن استنان گلستان این افتخار را دارد که بعنوان اولین ستادی باشد که کار بازسازی یک روستا را بصورت کامل به پایان برساند و واحدهای بازسازی شده را تحویل مالکان آنها دهد.

ولی الله رضایی افزود: تعهد بنیاد مسکن استان گلستان در مناطق زلزله زده ساخت حدود هزار و ۷۰۰ واحد مسکونی در سطح ۲۲ روستای شهرستان ورزقان که غالبا دچار تخریب ۱۰۰ درصدی شده بود، است که تاکنون کار آوار برداری ، پی کنی و آرماتور بندی کلیه این واحدها به پایان رسیده است.

رضایی گفت: امیدواریم در چند روز آینده بتوانیم کلیه واحدهای آماده را تحویل اهالی این ۲۲ روستا بدهیم که در همین راستا واحدهای بازسازی شده روستای هیبت بگلو تحویل مالکان آنان شد.

 

 

 

    نظرات