ژاپن آماده ارایه کمک های بیشتر به زلزله زدگان آذربایجان شرقی است

ژاپن آماده ارایه کمک های بیشتر به زلزله زدگان آذربایجان شرقی است

http://www.bananews.irمعاون سفیر ژاپن در تهران از آمادگی کشور متبوعش برای ارایه کمک های بیشتر به زلزله زدگان شمال شرقی آذربایجان شرقی خبر داد.
به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) ˈهیروشی فوموتوˈ روز یکشنبه در همایش بین المللی مهندسی زلزله و مدیریت بحران با محوریت زلزله ۲۱ مرداد ارسباران در تبریز، اظهارکرد: ژاپن پیش تر کمک های انسان دوستانه ای را برای آسیب دیدگان از زلزله فرستاده و این کمک ها به خوبی در بین زلزله زدگان توزیع شده است.

وی افزود: مرکز همکاری های بین المللی ژاپن به عنوان سازمان مستقل دولتی بین ‌المللی که در زمینه کمک به کشورهای در حال توسعه فعالیت می کند به عنوان سازمان تخصصی کمک رسانی، از توزیع کمک های ژاپن به زلزله زدگان آذربایجان شرقی گزارشی تهیه کرده است.

ˈفوموتوˈ با اشاره به کمک های دولت جمهوری اسلامی ایران در حادثه سونامی ژاپن، گفت: ژاپن به هیچ عنوان کمک های ایران در آن برهه را از یاد نبرده و در حوادث غیرمترقبه در کنار این کشور خواهد بود.

زلزله شناس و رییس اسبق دانشکده عمران دانشگاه کوبه ژاپن نیز در این جلسه با ابراز خرسندی از سرعت بازسازی مناطق زلزله زده آذربایجان شرقی، اعلام کرد: سازه های به کار رفته در بازسازی مناطق زلزله زده از بهترین و به روزترین سازهای دنیاست.

ˈپروفسور شیرو تاکاداˈ افزود: سرعت امدادرسانی در ساعات طلایی نیز در زلزله ۲۱ مرداد ارسباران در حد استانداردهای بین المللی و حتی بالاتر از این استانداردها بوده است.

این همایش یک روزه از سوی مرکز همکاری های تخصصی مهندسی زلزله و همکاری دانشگاه صنعتی سهند با حضور ۳۰ نفر از استادان، کارشناسان، متخصصین و دانشجویان رشته عمران در تبریز برگزار شد.

 

 

 

    نظرات