دستورالعمل ایمنی راه آهن در فصل سرما ابلاغ شد

دستورالعمل ایمنی راه آهن در فصل سرما ابلاغ شد

http://www.bananews.irاداره کل ایمنی و نظارت بر شبکه شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران، دستورالعمل ایمنی و آتش نشانی فصل سرما را به ادارات کل و دفاتر ستادی و مناطق راه آهن ابلاغ کرد.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) علیرضا خراسانی با اعلام این خبر گفت: با توجه به نزدیک شدن به فصل سرما و احتمال افزایش وقوع آتش سوزی و لزوم پیش بینی بستر مناسب به منظور پرهیز از وارد آمدن خسارات کلان جانی و مالی دستورالعمل ایمنی و آتش نشانی فصل سرما در سال جاری تهیه و به مدیران مربوطه ابلاغ شد.

مدیرکل نظارت بر ایمنی و شبکه راه آهن افزود: بر این اساس لازم است تا کلیه لوازم برقی و گرمایشی مانند هیتر و بخاری برقی و... که ضرورتی برای فعال بودن آنها وجود ندارد جمع آوری شود تا علاوه بر کم کردن ریسک خطر، در مصرف برق نیز صرفه جویی گردد.

خراسانی با اشاره به ضرورت بازدید مسئولان مربوطه از شیرهای گاز و سایر اتصالات مربوط به بخاری ها و سایر وسایل گازسوز و اطمینان از سلامت آن، افزود: بازدید از بخاری های کلیه مهمانسراها و خوابگاه های راه آهن و اطاقک های نگهبانی که به صورت شبانه روزی اعم از ایام تعطیل و غیرتعطیل فعال می باشند و بررسی سالم بودن سیستم سوخت رسانی و دودکش های آن مطابق استانداردهای تعیین شده و دستورالعمل های ابلاغی در راستای افزایش ضریب ایمنی ضروری است.

مدیرکل نظارت بر ایمنی و شبکه راه آهن از کلیه مدیران ادارات کل و دفاتر ستادی خواست تا نسبت به پیش بینی سیستم گرمایشی استاندارد و جمع آوری بخاری ها و آبگرمکن های چکه ای و غیراستاندارد در آشیانه ها، کارگاه های تعمیراتی، کارخانجات مختلف، اماکن فنی و اداری و مساجد در مرکز و شبکه سراسری اقدام شود.

وی همچنین افزود: با توجه به نیاز فراهم نمودن بستر لازم جهت تسریع در حرکت خودروهای امدادی و آتش نشانی انتظار است تا مسئولان مربوطه نظارت کافی نسبت به عدم سد معبر نمودن راه های ارتباطی و دسترسی داشته باشند.

مدیرکل نظارت بر ایمنی و شبکه راه آهن در پایان خاطر نشان کرد: کارشناسان مقیم در ناحیه که به عنوان نمایندگان گروه آتش نشانی، در مناطق انجام وظیفه می نمایند به طور مستمر از حوزه استحفاظی ناحیه و طول خط بازدید و ضمن تذکر دادن موارد غیرایمن به واحد ذیربط، در صورت مشاهده موارد خطرساز مراتب را از طریق گروه ایمنی و نظارت بر شبکه ناحیه به مدیرکل ناحیه و اداره کل ایمنی و نظارت بر شبکه(گروه آتش نشانی) منعکس کنند.

 

 

 

    نظرات