چمران: اسنادی که با تاخیر ارائه می‌شود در روند حسابرسی شهرداری مشکل ایجاد می‌کند

چمران: اسنادی که با تاخیر ارائه می‌شود در روند حسابرسی شهرداری مشکل ایجاد می‌کند

http://www.bananews.irدر پی اعلام حسابرس رسمی شورای شهر تهران مبنی بر فقدان برخی اسناد مربوط به پروژه مونوریل تهران و در نتیجه وجود اشکال در انجام کامل حسابرسی این موضوع در منطقه ۵ شهرداری تهران، رییس شورای اسلامی شهر تهران با اذعان نسبت به مشکلات سیستم حسابرسی شهرداری در سال‌های گذشته، گفت: بعضا ممکن است اسناد و مدارک لازم به موقع به دست حسابرس شورای شهر تهران نرسد و ارائه گزارش حسابرسی دچار مشکل می‌شود.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) مهدی چمران در گفت‌وگو با ایسنا، در پاسخ به اینکه چرا شهرداری برخی مدارک لازم برای ارائه گزارش حسابرسی به موقع را در اختیار حسابرس شورای شهر قرار نمی‌دهد؟ گفت: در بسیاری از موارد اسناد و مدارک به موقع در اختیار حسابرس قرار می‌گیرد، اما ممکن است در برخی از موارد تاییدیه‌ها و اسناد لازم پس از تهیه گزارش حسابرسی ارائه شده باشد.

وی ادامه داد: گزارش‌های حسابرسی شورای شهر مربوط به سال مالی منتهی به اسفند ۸۸ است و برخی از اسناد در زمانی که حسابرسی در حال انجام بوده، ارائه نشده است؛ اما چندی بعد امکان ارائه آن فراهم شده است. به این ترتیب این اسناد دیگر در گزارش سال ۸۸ نمی‌گنجد و در سال‌های بعد ارائه خواهد شد.

رییس شورای شهر تهران روند کلی تهیه گزارش‌های حسابرسی شهرداری تهران را رو به رشد توصیف کرد و گفت: اشکالات گزارش‌های حسابرسی رو به کاهش است و به تدریج امور مالی شهرداری تهران قابل اطمینان‌تر از گذشته خواهد بود.

 

چمران در پاسخ به اینکه آیا دیوان محاسبات هم وظیفه رسیدگی به حساب‌های شهرداری تهران را دارد، گفت: دیوان محاسبات نیز مسوولیت بررسی وضعیت حساب‌های آن دسته از دستگاه‌هایی را که با بودجه دولتی اداره می‌شود، بر عهده دارد، اما از آنجا که شهرداری خودش کسب درآمد می‌کند، شورای شهر مسوول حسابرسی سالیانه است که این اقدام را از سال گذشته برای جزء به جزء سازمان‌های وابسته به شهرداری انجام می‌دهند.

هفته گذشته و در جریان بررسی حسابرسی منطقه ۵ شهرداری تهران ، فقدان اسناد مربوط به پروژه مونوریل شهر تهران در مدارک ارائه شده به حسابرس رسمی شورای شهر از سوی شهرداری تهران موجب شد که پرونده پروژه منتفی شده مونوریل تهران ، دوباره در صحن شورا مطرح شود.

حسابرس شورای شهر در این جلسه گفت: از آنجا که سندی درباره پروژه منوریل از سوی شهرداری به ما ارائه نشد، نمی‌دانیم که در این قضیه طرف دعوا شهرداری‌ است و یا شریک او و نمی‌توانیم در این باره قضاوت کنیم!

این در حالیست که پروژه مونوریل تهران مربوط به دوره قبلی مدیریت شهری بوده و از سال ۸۸ هم رسما اجرای آن منتفی شد. اما ظاهرا هنوز اسناد مربوط به آن قابل ارائه به حسابرس شورای شهر نبوده است.

 

 

 

    نظرات