فایل فروش آپارتمان‌ها را مسدود کردند

فایل فروش آپارتمان‌ها را مسدود کردند

http://www.bananews.irاین روزها رونق معاملاتی در بازار مسکن اغلب مناطق مختلف تهران بیشتر به واحدهای متراژ کوچک بین ۴۰ تا ۵۵ متر مربع مربوط می‌شود.
به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) عده‌ای از بنگاهداران مسکن درباره قیمت‌های پیشنهادی فروش واحدهای متراژ کوچک اظهار می‌کنند که اکثر فروشنده‌ها ارزش واحدهای خود را بر اساس قیمت اعلام شده در منطقه و به صورت متری محاسبه می‌کنند، اما در این میان برخی از فروشنده‌ها قیمت واحدشان را طور دیگری تعیین می‌کنند یا بهتر است گفته شود آنها بر حسب هر متر مربع، نرخ گذاری نمی‌کنند بلکه در بازار خرید و فروش جست‌وجو می‌کنند تا قیمت فروش واحدهای مشابه به واحد خود را پیدا کنند و در نهایت با جمع‌بندی قیمت‌های پیشنهادی مالکان دیگر، قیمت واحد خود را تعیین می‌کنند.

یک مشاور املاک در منطقه دولت نحوه محاسبه قیمت فروش از سوی اغلب فروشنده‌های واحدهای متراژ کوچک را این چنین توصیف کرد: برای مثال فروشنده‌ای یک ماه گذشته قصد داشت واحد ۴۰ متری خود را به خریدار واگذار کند. وی با جست‌وجو در بازار خرید و فروش مسکن، واحدهایی با متراژ مشابه که به فروش رسیده‌اند را مورد بررسی قرار داد و براساس آنها قیمت پیشنهادی فروش را ۱۵۰ میلیون تومان اعلام کرد.
همچنین در حوالی خیابان نامجو، بنگاهداری درباره وضعیت خرید و فروش واحدهای متراژ کوچک تصریح کرد: در این محله تعداد فایل‌های واحدهای متراژ کوچک بسیار زیاد است و در مقابل میزان تقاضا در برابر این میزان عرضه، کافی است.
راشدی تاکید کرد: اما برابر بودن میزان عرضه و تقاضا مشکلی را از خریداران حل نخواهد کرد، زیرا قیمت اکثر واحدها بیش از توانایی مالی خرید متقاضیان است.

وی از سوی دیگر به این نکته اشاره کرد: شاید عده‌ای تصور کنند به دلیل اینکه میزان عرضه با حجم تقاضا یکسان است فروشنده‌ها از ترس حضور رقبا در بازار فروش، واحدهای خود را با قیمت‌های منصفانه‌تری به بازار پیشنهاد کنند، اما این چنین نیست.
در برخی از مناطق دیگر تهران اگرچه خریداران زیادی راغب به خرید واحدهای متراژ کوچک هستند، اما فروشنده‌ها از این موضوع استقبال نمی‌کنند.
یکی از فعالان بازار مسکن در منطقه پونک با افزودن این خبر، عنوان کرد: به دلیل شرایط اقتصادی فعلی بیشتر فروشنده‌ها فایل‌های فروش خود را مسدود کردند تا وضعیت قیمت دیگر اقلام و کالاها مشخص شود.
علاوه براین در خیابان نارمک، مشاور املاکی خاطر نشان کرد: فایل فروش واحدهای مسکونی کمتر از ۶۰ متر مربع نسبت به دیگر فایل‌ها از خریداران بیشتری برخوردار است.
افشار اظهار کرد: حجم اندک این دسته از واحدهای مسکونی در بازار فروش و از طرف دیگر تعدد متقاضیان باعث شده که همچنان قیمت این دسته از واحدها در مقابل واحدهای متراژ بزرگ بیشتر تحت تاثیر نوسان قیمت قرار بگیرند.

 

 

 

    نظرات