ساخت ۳۷۰ کیلومتر بزرگراه و راه اصلی در استان مرکزی

ساخت ۳۷۰ کیلومتر بزرگراه و راه اصلی در استان مرکزی

http://www.bananews.irمعاون ساخت و توسعه شبکه راه‌های کشور به همراه مدیر کل اداره راه و شهرسازی استان مرکزی، فرماندار ساوه و جمعی از مسوولان از پروژه کنار گذر ساوه بازدید کردند و از نزدیک در جریان عملیات اجرایی این پروژه قرار گرفتند.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) معاون ساخت و توسعه شبکه راه‌های کشور در حاشیه این بازدید در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت: ساخت ۳۷۰ کیلومتر بزرگراه و راه اصلی در استان مرکزی مورد مطالعه قرار گرفته و به زودی اجرایی می شود.

خیرالله خادمی افزود: در حال حاضر قرارداد ساخت ۸۹ کیلومتر راه اصلی در استان مرکزی با پیمانکاران منعقد شده و در حال اجراست.

وی با اشاره به اینکه شهرستان ساوه در شاهراه مواصلاتی و کریدور شرق به غرب کشور واقع است، اظهار کرد: به دلیل حجم بالای تردد وسایل نقلیه سنگین و سبک از این شهرستان احداث کنار گذر ساوه یکی از مهمترین پروژه‌های استان مرکزی است که با بهره برداری از آن شهرستان ساوه را به شهرستان بویین زهرا و قزوین متصل می‌کند.

وی این محور را تکمیل کننده کریدورهای چهار خطه جنوب به شمال و شمال غرب کشور ذکر کرد و گفت: این محور جزو شبکه بزرگراهی کشور است که ارتباط چهار آزاد راه شامل آزاد راه تهران به قم، تهران به قزوین، قزوین به زنجان و آزاد راه قزوین به رشت را از لحاظ ترانزیتی به یکدیگر متصل می کند.

این مقام مسوول با اشاره به اینکه در حال حاضر این پروژه ۲۲ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، اظهار کرد: برای اجرای این پروژه ۲۲۰ میلیارد ریال قرارداد منعقد شده است و تا پایان سال ۹۲ به بهره برداری خواهد رسید.

خادمی از تخصیص ۴۰ میلیارد ریال اعتبار برای ساخت این پروژه در سال جاری خبر داد و تصریح کرد: از این میزان ۵ میلیارد ریال تخصیص یافته و امیدواریم در آینده نزدیک مابقی آن نیز جذب شود.

 

 

 

    نظرات