دولت: رشوه و پارتی بازی در ادارات کم شده است

دولت: رشوه و پارتی بازی در ادارات کم شده است

http://www.bananews.irمعاون تحول و نوسازی اداری معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رییس‌جمهور از کاهش ۵۳ درصدی پدیده رشوه و ۴/۷۱ درصدی پارتی‌بازی در ادارات خبر داد.
به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) احمد بزرگیان در گفت‌و‌گو با خبرگزاری فارس با اشاره به نظر‌سنجی انجام شده از مردم در مورد عملکرد کارمندان دولتی گفت: از ۱۰ سال پیش نظرسنجی گسترده از مردم نسبت به عملکرد دستگاه‌ها انجام شده که از سال ۸۰ تا ۹۰ که نتیجه نظرسنجی گرفته شده، رضایت مردم از ۶۴ به ۴/۷۶ درصد رسیده است.

وی افزود: این نظرسنجی در یک جامعه آماری ۱۰۰ هزار نفری در کشور انجام شده و برای سال ۹۰ جامعه آماری ۳۰۶ هزار نفری در ۲۹ استان کشور نظرسنجی خواهد شد.
معاون تحول و نوسازی اداری معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رییس‌جمهوردر مورد بحث پدیده رشوه در ادارات گفت: مبالغی با عنوان رشوه یا حق حساب که بیش از تعرفه خدمات دولتی از مردم دریافت می‌شود، ظرف ۱۰ سال از شاخص ۷/۱۳ به ۶ کاهش یافته که کاهش بیش از ۵۳ درصدی در این زمینه را نشان می‌دهد و این هفت پله ارتقا به معنای بهبود وضعیت در ادارات است، گرچه حتی یک مورد از این پدیده نیز پذیرفتنی نیست و ما ناراضی هستیم، اما جریان به سمت بهتر شدن اوضاع در ادارات پیش می‌رود.
وی تاکید کرد: وجود ۶ درصد از رشوه هم برای نظام اداری در کشور اسلامی زیبنده نیست و آرزوی ما این است که این پدیده به صفر برسد، اما تلاش در جهت کاهش آن انجام می‌شود و متناسب با آن نظارت کافی و تجهیزات و نرم‌افزار لازم در اختیار ادارات قرار می‌گیرد.
بزرگیان تاکید کرد: معاونت توسعه به دنبال این است که شرایطی فراهم شود که در قالب دولت الکترونیک سر و کار مردم با کارمندان دولت به حداقل کاهش یافته و مواردی مانند پارتی‌بازی یا اخذ مبالغی بیش از تعرفه جلوگیری شود و با ارائه خدمات الکترونیک این موارد به سمت بهتر شدن حرکت می‌کند.

 

 

 

    نظرات