پرداخت مطالبات پیمانکاران پروژه راه‌آهن اردبیل تا یک هفته‌ی آینده

پرداخت مطالبات پیمانکاران پروژه راه‌آهن اردبیل تا یک هفته‌ی آینده

http://www.bananews.irاستاندار اردبیل از پرداخت مطالبات پیمانکاران پروژه‌ی راه‌آهن اردبیل تا یک هفته‌ی آینده خبر داد.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) جلسه‌ای برای بررسی مسایل و مشکلات راه‌آهن اردبیل - میانه با حضور استاندار اردبیل، معاون وزیر راه و شهرسازی، پیمانکاران و جمعی از مدیران دستگاه‌های اجرایی مرتبط در سالن شیخ صفی استانداری برگزار شد.

در این جلسه نیکزاد، استاندار اردبیل با بیان این‌که قرار است با همراهی وزارت راه و شهرسازی ۱۰۰ میلیارد ریال مطالبات پیمانکاران راه‌آهن اردبیل پرداخت شود، افزود : این میزان بدهی تا ظرف یک هفته آینده به پیمانکاران این پروژه پرداخت می‌شود تا مجریان و پیمانکاران پروژه‌ی راه‌آهن بتوانند با سرعت، عملیات اجرایی آن را پیگیری کنند.

وی افزود : می‌کوشیم تا پایان دولت دهم بخش عظیمی از پروژه‌ی راه‌آهن اردبیل را که در توسعه‌ی استان در همه‌ی زمینه‌های گردشگری و اقتصادی، صنعت و کشاورزی و تردد مردم موثر است به سرعت و با توان بیشتر تکمیل و به سرانجام برسانیم.

استاندار اردبیل از پیمانکاران و مشاوران پروژه‌ی راه‌آهن خواست تا با جدیت تمام و سرعت بیشتر نسبت به اجرای عملیات این پروژه ملی اقدام کنند.

نیکزاد خاطر نشان کرد : چون این پروژه‌ی عظیم،اهمیت خاصی دارد از این‌رو برای به سرانجام رساندن این پروژه هر ۱۵ روز جلسه‌ای با حضور وزیر راه و شهرسازی و معاونان ایشان برگزار تا چگونگی روند اجرای عملیات این پروژه پیگیری و بررسی شود.

 

وی با قدردانی از همراهی مناسب و مطلوب همه‌ی پیمانکاران راه‌آهن اردبیل ادامه داد : این پروژه به طول ۱۷۵ کیلومتر به همت پنج پیمانکار در هفت قطعه اجرا می‌شود که پیشرفت فیزیکی کل پروژه به حدود ۵۲ درصد رسیده است.

استاندار اردبیل با اشاره به آماده ریل‌گذاری بودن حدود ۶۰ کیلومتر از مسیر این پروژه، آغاز ریل‌گذاری ظرف یک ماه آینده در مسیر مذکور را خواستار شد.

در این جلسه «سیداحمد صادقی»، معاون وزیر راه وشهرسازی نیز با اشاره به اختصاص ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار جدید برای پرداخت مطالبات پیمانکاران راه‌آهن اردبیل - میانه گفت : راه‌آهن اردبیل - میانه از مهم‌ترین پروژه‌ها در استان است که این پروژه در واقع، شمال غرب کشور را به شبکه سراسری ریلی متصل می‌کند که در رونق اقتصادی و صنعتی این منطقه، اهمیت ویژه‌ای دارد.

وی راه‌آهن اردبیل - میانه را از پروژه‌های پرحجم، سنگین و ملی دانست و گفت : چون این پروژه در منطقه‌ی کوهستانی واقع شده است ودر یک وضعیت صعب‌العبوری قرار دارد، پیمانکاران همه‌ی تلاش خود را به‌کار گرفتند تا سردی هوا به فعالیت خود در تونل‌ها و پل‌ها ادامه دهند.

معاون وزیر راه وشهرسازی خاطر نشان کرد : از ۱۷۵ کیلومتر مسیر این پروژه ۲۳ کیلومتر تونل و سه کیلومتر پل است که از پیمانکاران خواستیم حتی در فصل زمستان با توجه به فراهم بودن فضای کار، ادامه‌ی عملیات را داشته باشند.

صادقی اظهار کرد : پروژه‌ی راه‌آهن اردبیل از سال ۸۴ آغاز شد به‌طوری‌که تا سال ۸۹ حدود ۳۰ درصد، پیشرفت فیزیکی داشته است در حالی که از سال ۹۰ به بعد پیشرفت فیزیکی دو برابر شده است که با تامین منابع مالی و مصالح مورد نیاز باید کار به سرعت به پیش برود.

وی یادآور شد : عملیات احداث ایستگاه راه‌آهن نیز آغاز شده و در تلاش هستیم فونداسیون آن را پیش از زمستان اجرا کنیم تا پس از پایان فصل سرما سازه‌ی فلزی آن که به سرعت قابل نصب است انجام شود.

 

 

 

    نظرات