طبقه‌بندی مودیان مالیاتی بر اساس ریسک اطلاعاتی

طبقه‌بندی مودیان مالیاتی بر اساس ریسک اطلاعاتی

http://www.bananews.irرییس سازمان امور مالیاتی کشور بر لزوم طبقه‌بندی مودیان مالیاتی براساس ریسک اطلاعاتی تاکید کرد و گفت: این سنگینی کار حسابداران را نشان می‌دهد که باید نسبت به طبقه بندی مودیان مالیاتی اقدام کنند.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) علی عسکری در نهمین همایش سالانه انجمن حسابداران ایران سخن می گفت تصریح کرد:‌در طبقه‌بندی‌ها از نظر لیست اطلاعاتی به سه گروه مودی می رسیم. مودیان ریسک پایین، متوسط و بالا. اگر این طبقه بندی به درستی انجام شود بسیاری از سختی‌ها و اندازه گیری‌های وقت‌گیر کار مالیاتی مرتفع می‌شود در این صورت مودیان با ریسک پایین نیازی به بررسی حسابداران نخواهند داشت و برخی از مودیان گروه متوسط و تمام مودیان با ریسک بالا مورد بررسی قرار خواهند گرفت تا صحت اطلاعات ارائه شده توسط آن‌ها نسبت به درآمدهایشان سنجیده شود.

رییس سازمان امور مالیاتی کشور با تاکید بر نقش حیاتی حسابداران در دستیابی به این طبقه بندی خاطرنشان کرد: در حال حاضر ابزاری برای مشخص کردن ریسک مودیان نداریم واین حسابداران هستند که باید بر ارزیابی‌های خود میزان ریسک مودیان را نیز مشخص کنند. بحث مالیاتی سه رکن دارد که یک بخش آن سازمان مالیاتی، یک بخش مودیان مالیات‌دهنده وبخش دیگر حسابرسان هستند باید تلاش کنیم با برنامه‌ریزی‌های مناسب حرکت این سه رکن را در یک مسیر قرار دهیم و نظام مالیاتی کشور را در بین کشورهای منطقه و جهان ارتقا بخشیم.

 

 

 

    نظرات