برگزاری دوره آموزشی مصالح ساختمانی

برگزاری دوره آموزشی مصالح ساختمانی

http://www.bananews.ir/روابط عمومی اداره کل استاندارد خوزستان به نقل از کارشناس مصالح ساختمانی از برگزاری دوره آموزشی آشنایی با استانداردهای مصالح ساختمانی در شهرستان دزفول خبر داد .
به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) غلامرضا مندل زاده گفت : با هماهنگی صورت گرفته با سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خوزستان دوره آموزشی آشنایی با استاندارد مصالح ساختمانی با شرکت بیش از ۱۵۰ نفر از مهندسین عضو دفتر نمایندگی نظام مهندسی ساختمان شهرستان دزفول برگزار گردید. در این دوره آموزشی که با حضور رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خوزستان و اعضای هیئت مدیره و رییس نمایندگی استاندارد دزفول برگزار گردید سخنرانان مراسم ضمن تاکید بر نقش استاندارد در بهبود کیفیت و دوام ساختمان ها به برشمردن موارد و الزامات قانونی مقررات استاندارد، قانون نظام مهندسی ساختمان و تصویب نامه‏های هیئت محترم وزیران درخصوص الزامی بودن استفاده از مصالح ساختمانی دارای نشان استاندارد در ساخت و ساز پرداختند. در انتها تعدادی از استانداردهای پرکاربرد مصالح ساختمانی در طی کارگاه آموزشی به مهندسین، طراحان، محاسبان و ناظران ساختمانی حاضر در جلسه آموزش داده شد.
وی افزود : دوره آموزشی "استاندارد تضمین کیفیت در فرآیندهای جوشکاری ذوبی فلزات ISO/ISIRI3834 " نیز پس از اعلام اجباری شدن اجرای استاندارد فوق در جلسه کمیته ساختمانی استان و کارگروه‏های تخصصی مطرح شد و پس از آن در دستور کار شورای فنی استان قرار گرفت که پس از توضیح شرایط اجرایی این استاندارد به دستور معاون امور عمرانی استاندار و تصویب در شورا موضوع به جهت تفسیر و توجیه بیشتر اعضا به اداره کل استاندارد استان خوزستان واگذار گردید. در این راستا با دعوت از کارشناسان ارشد اعضای شورای فنی در این کارگاه آموزشی موضوع الزامات و چگونگی اجرای این استاندارد تشریح شد و دستگاه‏های زیربط اجرای این استاندارد با محوریت صنعت ساختمان اعلام آمادگی اولیه جهت همکاری در استقرار این نظام کیفی را اعلام داشتند.

 

 

 

    نظرات