ایراد پزشکی به نسل جدید سیستم گرمایشی در آپارتمان

ایراد پزشکی به نسل جدید سیستم گرمایشی در آپارتمان

http://www.bananews.ir/تدبیر نسبتا جدید سازندگان برای کاهش هزینه‌های ساخت و ساز مورد انتقاد یک پزشک متخصص قرار گرفت.
به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) در حالی که طی سال‌های اخیر سازندگان به دنبال کم کردن هزینه‌های ساخت و استفاده بیشتر از فضای داخل ساختمان به حذف موتورخانه‌ها از مجتمع‌های مسکونی و جایگزینی آن با پکیج‌ها برآمده‌اند، دکتر قمر تاج خان بابایی فوق تخصص ریه کودکان در گفت‌و‌گو با ایسنا اعلام کرد: دستگاه‌های مدرن گرمایشی از جمله پکیج شکل تازه‌ای از آلودگی محیطی ایجاد می‌کنند.

وی افزود: پکیج‌ها که در فضای داخلی آپارتمان‌ها نصب می‌شوند اگرچه دارای هواکش هستند، ولی میزان بخار آب در منزل را کم کرده و باعث خشک شدن فضای محیط می‌شوند به این ترتیب تنفس را برای اعضای خانواده به خصوص کودکان و سالخوردگان سخت کرده و باعث آسیب به سیستم تنفسی می‌شوند.
عضو هیات علمی دانشگاه شهید بهشتی ادامه داد: وقتی به منازلی که پکیج در آن نصب است، وارد می‌شویم، سنگینی هوا کاملا محسوس است. وی به خانواده‌ها توصیه کرد: تا جایی که امکان دارد از پکیج استفاده نکنند و چنانچه به ناچار در منزلی ساکن هستند که سیستم پکیج دارد، حتما تهویه را به کار ببرند و مرتبا پنجره‌ها را باز کنند تا حداقل آسیب به ریه ها وارد شود، ضمن اینکه از تغذیه سبزیجات و میوه‌های تازه به خصوص شیر برای کودکان غافل نشوند.
یک امتیاز برای آپارتمان!
خان بابایی ادامه داد: ما در ساختما‌ن‌های زیر ۶۰ متر نصب پکیج را توصیه نمی‌کنیم، اما در فضاهای ۱۵۰ یا ۱۶۰ متر چون فضا بیشتر است آلاینده‌ها در محیط پخش می‌شوند و در هر ثانیه میزان کمتری آلاینده وارد ریه شده و آسیب کمتری به فرد می‌رسد.
عضو هیات علمی دانشگاه شهید بهشتی با اشاره به اینکه استفاده از شوفاژ بهتر از پکیج است، گفت: متاسفانه افراد برای استقلال از همسایگان به استفاده از پکیج رغبت نشان می‌دهند، اما به عنوان متخصص ریه و در جهت حفظ سلامتی اعضای خانواده، استفاده از سیستم گرمایشی شوفاژ بر پکیج ترجیح دارد. به همین علت به مردم توصیه می‌کنم در خرید خانه، شوفاژ را به عنوان یک مزیت مدنظر قرار دهند.

 

 

 

    نظرات