انتقاد استاندار تهران از شیوه کار در بافت فرسوده

انتقاد استاندار تهران از شیوه کار در بافت فرسوده

http://www.bananews.ir/استاندار تهران از شیوه کار در بافت فرسوده انتقاد کرد.
به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) مرتضی تمدن در گفت‌وگو با ایسنا، روند بازسازی بافت‌های فرسوده تهران را قابل قبول و مطلوب ارزیابی نکرد و گفت: این اقدامات باید سرعت بیشتری به خود بگیرد، چرا که یکی از عواملی که می‌تواند در کاهش میزان خسارت‌های زلزله احتمالی تهران نقش موثری داشته باشد، مقاوم سازی ساختمان‌ها و تبدیل بافت‌های فرسوده به ساختمان‌های استاندارد است.

وی افزود: مهم‌ترین وظیفه بازسازی بافت‌های فرسوده بر دوش شهرداری شهر تهران همچنین سایر شهرداری‌هاست و باید با سرعت عمل بیشتری نسبت به بازسازی بافت‌های فرسوده از محل تسهیلاتی که دولت در بودجه و برنامه پیش‌بینی کرده، اقدام کنند و مردم را برای مشارکت در بازسازی این بافت‌ها تشویق کنند.
ساخت ۱۳ سایت اسکان اضطراری
تمدن با بیان اینکه ایجاد ۱۳ سایت اسکان اضطراری در اطراف تهران به اتمام رسیده، ادامه داد: همین تعداد سایت جدید نیز در دست احداث است. تمدن همچنین تاکید کرد: تهران باید در برابر حوادث غیرمترقبه همچون زلزله خود را تقویت کند، اما این به آن معنا نیست که تاکنون اقدامی انجام نشده یا کاری صورت نگرفته است. استاندار تهران تصریح کرد: برای مقابله با حوادث غیرمترقبه از جمله زلزله، ماشین‌آلات شرایط اضطرار ویژه از سال ۸۹ تجهیز شده و اعتباری معادل ۲۷۰۰ میلیارد ریال صرف تجهیز ماشین‌آلات و دستگاه‌های مربوطه شده است. وی ادامه داد: در بحث تقویت نهادهای امدادی همچون هلال احمر، آتش نشانی و اورژانس گام‌های خوبی برداشته شده؛ چرا که یکی از ضرورت‌های مقابله با حوادث غیرمترقبه از جمله زلزله، تقویت بنیه این دستگاه‌ها است.
تمدن با اشاره به اینکه در حوزه فرهنگ سازی مقابله با حوادث غیرمترقبه از جمله زلزله، آموزش شهروندان از طریق رسانه‌ها و ستاد مدیریت بحران آغاز شده است، تاکید کرد: باید این آموزش‌ها همواره استمرار داشته باشد.

 

 

 

    نظرات