امکان توقف ساخت متروی قم

امکان توقف ساخت متروی قم

http://www.bananews.ir/رئیس شورای شهر قم با اشاره به کمبود اعتبارات لازم جهت ساخت مترو قم عنوان کرد: اگر کمبود نقدینگی ادامه یابد ساخت مترو متوقف خواهد شد.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) حجت الاسلام سید محمد آتش زر قبل از ظهر یک شنبه در دیدار رئیس مجلس شورای اسلامی که در منزل پدری رئیس مجلس در قم برگزار شد بااشاره به کمبود بودجه و اعتبارات عنوان کرد: با وجود چنین مشکلی پروژه های عمرانی قم در حال پیگیری است.

زمان بهره برداری از منوریل

وی با اشاره انجام پروژه های عمرانی پل جمهوری، میدان امام، طرح حرم تا جمکران و همچنین منوریل و مترو گفت: ریل گذاری منوریل قم آغاز شده و اگر انجام پروژه با سرعت کنونی ادامه یابد انتهای سال جاری و یا اوایل سال آینده این پروژه از مبدا که پارک سوار شمالی است تا میدان مطهری به بهره برداری می رسد.

رئیس شورای شهر قم با پروژه مترو اشاره کرد و گفت: تاکنون ۸۵۰ متر از این پروژه انجام شده و چنانچه برای این پروژه اعتبار لازم در نظر گرفته نشود امکان توقف ساخت مترو قم وجود دارد.

درخواست استمهال جهت بازپرداخت اصل اوراق مشارکت طرح پیامبر اعظم

وی به پرداخت اصل اوراق مشارکت طرح پیامبراعظم اشاره و از درخواست استمهال یک ساله برای بازپرداخت اصل اوراق خبر داد و بیان کرد: این درخواست نیز در بانک مرکزی با مشکل برخورد مواجه شده است.

آتش زر ضمن پیشنهاداتی برای بازپرداخت این اوراق به قول مساعد برخی از مسئولین درباره کمک به پروژه های قم خبر داد و گفت: چنانچه برخی از زمین هایی که ارتفاعات در روبروی دانشگاه مفید قرار دارد در اختیار شورای شهر باشد و شورای شهر بتواند با قطعه بندی این زمین ها آنها را به فروش رساند میتوان نیمی از هزینه اصل اوراق مشارکت را پرداخت کرد.

وی در ادامه به مشکل دفن اموات در قبرستان های داخل شهر و ایجاد ترافیک اشاه و ابراز داشت: زمینی در نزدیکی جمکران برای دفن اموات در نظر گرفته شده که با حل مشکلات آن و در اختیار قرار گرفتن آن، میتوان این معضل را برطرف کرد

 

 

 

    نظرات