پیش‌بینی راه‌اندازی ۱۳هزار واحد مسکن مهر تعاونی در اصفهان

پیش‌بینی راه‌اندازی ۱۳هزار واحد مسکن مهر تعاونی در اصفهان

http://www.bananews.ir/معاون امور تعاون اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی اصفهان گفت: در صورت عدم مشکلات نقدینگی برای راه‌اندازی پروژه‌های مسکن مهر تعاونی تا پایان امسال ۱۳ هزار واحد مسکن مهر تعاونی در استان به بهره‌برداری می‌رسد.
به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) علیرضا تیغ‌ساز در اصفهان با اشاره به اینکه ثبت‌نام متقاضیان برای پروژه‌های مسکن مهر در بخش تعاونی از سال ۱۳۸۶ در استان اصفهان آغاز شده است، اظهار کرد: ثبت‌نام متقاضیان مسکن مهر، ساماندهی آنها در قالب تعاونی‌های مسکن و بررسی احراز شرایط آنها برای بهره‌مند شدن از تسهیلات مسکن مهر به عنوان وظیفه وزارت تعاون سابق بوده است.
وی به ثبت‌نام حدود ۳۰۰ هزار نفر در سال ۱۳۸۶ در پروژه‌های مسکن مهر بخش تعاونی در استان اصفهان اشاره کرد و ادامه داد: ثبت‌نام‌کنندگان در مراحل مختلف فراخوان شدند و پس از انجام اقدامات مورد نیاز برای احراز شرایط آنها برای برخورداری از تسهیلات مسکن مهر در مرحله نهایی حدود ۳۳ هزار نفر در قالب تعاونی‌های مسکن مهر ساماندهی شدند.

معاون امور تعاون اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان تصریح کرد: البته این افراد عضو تعاونی‌های مسکن استان شدند و سهم اولیه خود را برای آغاز پروژه‌های مسکن مهر در استان اصفهان تأمین کردند.

وی با تاکید بر اینکه البته تعداد واجدان شرایط برای برخوردار شدن از پروژه‌های مسکن مهر در بخش تعاونی بیش از ۳۳ هزار نفر بوده است، اضافه کرد: اما به دلیل عدم تأمین سهم اولیه موردنیاز توسط این افراد برای آغاز پروژه‌های مسکن مهر استان آنها زیر پوشش این طرح قرار نگرفته‌اند.
تیغ‌ساز با بیان اینکه ۳۳ هزار نفر مشمول پروژه‌های مسکن مهر عضو ۳۰۰ تعاونی مسکن مهر در استان شدند، تاکید کرد: این افراد در سراسر استان سازماندهی شده‌اند و در حال حاضر تعاونی‌های مسکن مهر در ۲۲ شهرستان موجود در سطح استان فعالیت می‌کنند.
وی با شاره به اینکه براساس آخرین اطلاعات و آمار موجود ۳۲ هزار و ۷۸۲ واحد مسکن مهر در قالب تعاونی‌ها در استان در حال اجرا است، افزود: عملیات اجرایی این واحد‌ها از سال ۱۳۸۸ در استان اصفهان آغاز شده است و تأخیر در تحویل زمین موردنیاز برای پروژه‌های مسکن مهر استان از دلایل تأخیر دو ساله در آغاز این پروژه‌ها به شمار می‌رود.
معاون امور تعاون اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان با تاکید بر اینکه در حال حاضر حدود ۷ هزار و ۱۰۰ مورد از واحد‌های مسکن مهر تعاونی استان مورد بهره‌برداری قرار گرفته و به متقاضیان مسکن مهر تحویل داده شده است، گفت: براساس پیش‌بینی‌های صورت گرفته این ۷ هزار و ۱۰۰ واحد مسکن مهر تا پایان امسال به ۱۵ هزار مورد افزایش می‌یابد.
وی با اشاره به بهره‌برداری از ۱۳ هزار واحد مسکن مهر تعاونی تا پایان امسال اظهار کرد: پیش‌بینی می‌شود در صورت عدم وجود مشکل برای تأمین نقدینگی و تسهیلات مورد نیاز برای پروژه‌های مسکن مهر تعاونی استان تعداد واحد‌هایی که تا پایان امسال به بهره‌برداری می‌رسند به ۲۰ هزار واحد افزایش یابد.
تیغ‌ساز ادامه داد: براساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در استان عملیات اجرا و راه‌اندازی ۱۲ هزار واحد مسکن مهر تعاونی دیگر نیز طی شش ماهه نخست سال آتی به پایان برسد

 

 

 

    نظرات