تسهیلات۱۲۷میلیون یورویی برای توسعه خط ۲ قطار شهری مشهد

تسهیلات۱۲۷میلیون یورویی برای توسعه خط ۲ قطار شهری مشهد

http://www.bananews.ir/بانک توسعه صادرات برای توسعه و تجهیز خط دوم قطار شهری مشهد مبلغ ۱۲۷ میلیون یورو تسهیلات از محل منابع صندوق توسعه ملی را اختصاص می دهد.
به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) به نقل از روابط عمومی بانک توسعه صادرات ، این اعتبار پس از اخذ مجوزهای لازم از بانک مرکزی در قالب گشایش اعتبار اسنادی برای خرید واگن های ریلی و تجهیزات کنترل الکترونیکی در اختیار شرکت قطار شهری مشهد قرار می گیرد.

براساس مطالعات صورت گرفته ، پیش بینی می شود روزانه بیش از ۲۴۰ هزار سفر با این خط از قطار شهری مشهد انجام شود که باعث صرفه جویی تقریباً ۶۰ میلیون لیتر بنزین در سال می شود و در حدود ۴۰ الی ۴۵ میلیون دلار در سال صرفه جویی ارزی به دنبال دارد.

بنابراین گزارش، ساخت و توسعه این قطار شهری توسط شرکت های ایرانی با استفاده از توان فنی داخل کشورصرفه جویی ۲۱۰ میلیون یورویی در فرآیند توسعه و تکمیل این پروژه را به همراه خواهد داشت .

تامین مالی پروژه های قطار شهری یکی از مهم‌ترین مسائل پیش روی توسعه حمل و نقل شهری است و پیش از این هم مدیرعامل قطار شهری مشهد از انتشار پنج هزارمیلیارد ریال اوراق مشارکت برای توسعه سیستم حمل و نقل ریلی در این شهر و کسب موافقت نامه اصولی با بانک توسعه صادرات برای دریافت تسهیلات دو هزار میلیارد ریالی از محل منابع صندوق توسعه ملی خبر داده بود.

 

 

 

    نظرات