طراحی سامانه هشدار سیلاب توسط متخصصان داخلی

طراحی سامانه هشدار سیلاب توسط متخصصان داخلی

http://www.bananews.irمدیر دفتر فنی شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران از طراحی سامانه هشدار سیلاب توسط متخصصان این شرکت خبر داد و گفت:این سامانه قابلیت ارائه پیش آگاهی وقوع سیل تا پنج روز قبل از آن را دارد.
به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir)ˈعلی حیدریˈ امروز ،یکشنبه ،در حاشیه هشتمین نمایشگاه بین المللی صنعت آب و تاسیسات آب و فاضلاب در محل دایمی نمایشگاه های بین المللی تهران ،در گفت و گو با خبرنگاران افزود: این سامانه می تواند به درستی ۹۰ درصد بارش های کشور را پیش بینی کند و تاکنون در پروژه های دز، کارون و کرخه اجرا شده است.

وی با بیان اینکه سامانه یادشده می تواند بروز سیلابهای مخرب را بین سه تا چهار روز قبل از وقوع آن ، پیش بینی کند، افزود: بروز سیلاب ، قبل از وجود این سامانه، خسارتهای عمده ای به برخی از کارگاه های عمرانی وارد کرده است، به طوری که تنها در یک مورد حدود شش میلیارد تومان خسارت به پیمانکار یکی از پروژه ها وارد شد.

وی با بیان اینکه این سامانه با همکاری سازمان هواشناسی طراحی شده است، افزود: با استفاده از طراحی سوپرکامپیوتر و مدلهای مخصوص جوی پیش بینی های هواشناسی از حالت کیفی به کمی تبدیل شد.

به گفته ی این مقام مسئول با توسعه مدلهای تبدیل بارش به سیلاب، دبی سیلاب و تراز آب مورد بررسی قرار می گیرد.

یادآور می شود؛هشتمین نمایشگاه بین المللی صنعت آب و تاسیسات آب و فاضلاب روزهای ۸ تا ۱۱ دی ماه جاری با حضور ۲۶۸ شرکت داخلی و خارجی در محل دایمی نمایشگاه های بین المللی تهران در حال برگزاری است.

 

 

 

    نظرات