اجاره روزانه آپارتمان در تهران

اجاره روزانه آپارتمان در تهران

www.Bananews.irخلا مقررات کنترلی در بازار اجاره مسکن نه تنها نوسان اجاره بها به سمت رشد را آزاد گذاشته که دست مالکان و دلالان را هم برای اجاره‌داری خارج از عرف، باز گذاشته است.
به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) چند سالی می‌شود که در بازار اجاره مسکن مناطق شمالی تهران برخی از مشاوران املاک واحدهایی را برای اجاره ماهانه و هفتگی به متقاضیان معرفی می‌کنند، اما اکثر این دسته از بنگاهداران مسکن اظهار می‌کنند که مالکان واحدهای مذکور ترجیح می‌دهند واحدشان را فقط به افراد خارجی اجاره دهند یعنی اینکه مصرف کننده‌هایی را که همیشه در بازار اجاره حضور دارند به لیست متقاضیان اجاره واحدشان راه نمی‌دهند.

عده ای از دلالان بازار مسکن که وظیفه مشتری یابی افراد خارجی را برای این واحدها بر عهده دارند ، تاکید دارند که موجران علاوه بر دریافت ارز در ازای اجاره ماهانه ، که هدف اصلی آنها از عرضه واحدشان به بازار اجاره است برای خلاصی از هرگونه تخلف و دردسر واحدشان را به افراد خارجی اجاره می‌دهند.
اما این روزها بازار اجاره واحدهای مسکونی در برخی از محله‌های مرکزی تهران با شیوه جدید اجاره داری رو به رو شده که این امر به نوعی سلامت جامعه را در معرض تهدید اجتماعی قرار داده است. روز گذشته یک فایل واحد مسکونی به بازار اجاره عرضه شد با عنوان «آپارتمان مبله؛ اجاره هفتگی و روزانه»! واحد مذکور ۴۰ متر مربع مبله و در طبقه چهارم در آپارتمانی واقع در خیابان قصرالدشت است.
فردی که جوابگوی تماس متقاضیان برای دریافت اطلاعات از نحوه چگونگی اجاره این واحد مسکونی است ، اعلام می‌کند: نرخ اجاره این واحد برای یک هفته کامل حدود ۶۰۰ هزار تومان است.
وی در ادامه عنوان کرد: متقاضی می‌تواند مبلغ تعیین شده را در ابتدا پرداخت کند یا اینکه هر شب مبلغ محاسبه شده برای ۲۴ ساعت را پرداخت کند ، یعنی شبی ۸۵ هزار و ۷۰۰ تومان! مالک واحد مذکور شرط و شروطی اعم از خانم یا آقا بودن یا وضعیت تاهل را برای مستاجر هفتگی یا روزانه اعلام نکرده است.اینطور که شواهد نشان می‌دهد موجر فقط قصد دارد از اجاره واحدش درآمدی کسب کند و در بقیه قضایا دخالتی ندارد.

 

 

 

    نظرات