آمادگی دولت برای احداث مسکن ویژه دربافت فرسوده

آمادگی دولت برای احداث مسکن ویژه دربافت فرسوده

http://www.bananews.ir/استاندار تهران درباره آخرین وضعیت مسکن ویژه تهران که از ماه‌های پیش احداث آن در چندین نقطه تهران اعلام شده است، گفت: تنها در پنج نقطه از تهران واحدهای مسکن ویژه احداث و به متقاضیان واگذار می‌شود.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) مرتضی تمدن در گفت‌وگو با ایسنا، درباره برخی اخبار منتشره مبنی بر احداث مسکن‌های ویژه تهران در مناطق ۲۲گانه تهران، ضمن رد این اخبار اظهار کرد: مسکن‌های ویژه تنها در پنج نقطه از تهران احداث خواهد شد که در حال حاضر در تهرانسر عملیاتی شده است.

وی افزود: با توجه به اینکه پیمانکار این سایت در انجام تعهدات خود به درستی عمل نکرده، با دستور وزیر مسکن و شهرسازی قرارداد این پیمانکار لغو و با پیمانکار دیگری قرارداد جدید منعقد شده تا با سرعت بیشتری احداث این واحدها دنبال شود.

استاندار تهران ادامه داد: عملیات اجرایی حدود ۲۲۰۰ واحد مسکن ویژه در تهرانسر آغاز شده و سه نقطه دیگر نیز مطالعه شده که دو نقطه قطعی شده، اما یک مورد دیگر هنوز نهایی نشده است.

تمدن تاکید کرد: احداث مسکن‌های ویژه تهران به این پنج نقطه محدود نخواهد شد و در هر کجا که زمین و سایت مناسبی را جایابی کنیم، حتما برای مسکن ویژه در آن مکان اقدامات لازم را انجام خواهیم داد.

وی به ایسنا گفت: وزیر راه و شهرسازی نیز چارچوب قیمت واحدهای مسکن را اعلام کرده و بر این اساس ۲۵ تا ۳۰ درصد ارزان‌تر از قیمت متعارف مسکن در شهر تهران است و متناسب با شرایط تقسیط، اقساط ماهیانه این واحدها نیز بیشتر از یک میلیون تومان نخواهد بود.

 

استاندار تهران خاطرنشان کرد: یکی از مناطق هدف در اجرای سایت‌های مسکن ویژه، مناطق بافت‌های فرسوده است و اگر همراهی و همکاری شود و شهرداری و شهروندان همکاری لازم را داشته باشند، دولت آماده است در بافت‌های فرسوده نیز مسکن ویژه ایجاد کند.

وی همچنین در پاسخ به اینکه دولت در بسته تدبیری خود به منظور بهبود معیشت کارمندان که در حال بررسی است، آیا «بن خرید» نیز در نظر گرفته شده است؟ گفت: یک سلسله برنامه‌هایی که در چارچوب معمول برای کارکنان دولت است، مورد توجه قرار گرفته و دولت تلاش می‌کند تا عیدی، پاداش و حقوق کارمندان را به موقع آماده کرده و در دستور کار خود قرار دهد.

    نظرات