افزایش مراکز آموزش خلبانی در کشور

افزایش مراکز آموزش خلبانی در کشور

http://www.bananews.ir/معاون استاندارد پرواز سازمان هواپیمایی کشور گفت: فرودگاه شهید هاشمی‌نژاد با تعداد بالای پرواز جزو بهترین فرودگاه‌های کشور است و به دلیل وجود بارگاه حضرت امام رضا(ع) باید خدمات بهتر و بیش‌تری به مسافران بدهد.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) حمید حبیبی با بیان اینکه اگر هواپیمایی دارای استاندارد نباشد اجازه پرواز نمی‌دهیم، خاطرنشان کرد: با تمام مشکلاتی که استکبار جهانی به ما تحمیل می‌کند اگر هواپیما، فرودگاه و خلبان دارای استاندارد نباشند، هواپیما پرواز نمی‌کند.

وی افزود: در چند سال اخیر پروازها به موقع انجام شده است و ما اگر از استاندارد و ایمن بودن پرواز اطمینان نداشته باشیم، اجازه پرواز صادر نخواهیم کرد.

حبیبی با اشاره به خارج شدن هواپیماهای توپولوف از ناوگان حمل و نقل هوایی کشور افزود: هواپیماهای توپولوف‌ از ناوگان حمل و نقل هوایی کشور خارج شده‌ است و بوئینگ‌های MD جای آنان را پر کرده است.

وی تصریح کرد: در برنامه‌های بلند مدت خارج شدن کادر پروازی خارجی دیده شده است که بعد از آن استفاده از نیروهای داخلی در دستور کار قرار خواهد گرفت.

معاون استاندارد پرواز سازمان هواپیمایی کشور در ادامه سخنان خود از افزایش مراکز آموزشی خلبانی در آینده خبر داد و خاطرنشان کرد: به هر هواپیمایی که دارای استانداردهای بین‌المللی نباشد، اجازه ورود به صنعت هوایی نمی‌دهیم.

معاون استاندارد پرواز سازمان هواپیمایی کشور افزود: تقریبا کادر فنی هواپیما و خلبان‌های خارجی از کشور خارج شده‌اند و عده باقی مانده به صورت استاد خلبان در حال آموزش هستند.

وی گفت: در ایام حج تاخیرات پروازی بسیار کم بوده است.

حبیبی تصریح کرد: کشور ما از نظر ایکائو جزو ۱۰ کشور برتر شناخته شد و هم اکنون بوئینگ ۷۲۷ و ۷۰۷ تا حدی از ناوگان حمل و نقل کشور خارج است.

    نظرات