آخرین وضعیت مسکن مهر پرند و پردیس از زبان مدیران

آخرین وضعیت مسکن مهر پرند و پردیس از زبان مدیران

http://www.bananews.ir/ مدیران عامل شهرهای جدید پرند و پردیس از تکمیل و زمان تحویل واحدهای مسکن مهر تا پایان ۹۲ خبر دادند.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) حبیب‌الله چاغروندی - مدیرعامل شهر جدید پرند - با اشاره به تکمیل ثبت نام واحدهای مسکونی این شهر از شهریور امسال گفت: اکنون در حال ساخت واحدهای ثبت‌نام شده هستیم و تاکنون بیش از ۱۲۵هزار نفر در سامانه مسکن مهر پرند ثبت‌نام کرده‌اند.

وی خاطر نشان کرد: ۱۲۵هزار متقاضی در سامانه مسکن مهر پرند ثبت‌نام‌ کرده‌اند اما ظرفیت این شهر ۹۵ هزار واحد است و آنچه بیش از ۹۵ هزار متقاضی هستند، در صورت واجد شرایط بودن، پذیرفته می‌شوند.

چاغروندی در توضیح ثبت‌نام واحدهای مسکن مهر پرند گفت:‌ تا زمان ساخت واحد جدید،‌ در شهر پرند ثبت‌نامی نداریم و چنانچه متقاضیان از دیگر کانا‌ل‌ها نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند، به نوعی فریب می‌خورند و باید مراقب باشند تا گرفتار دلالان نشوند و از ظرفیت‌های موجود بهره ببرند.

مدیرعامل شهر جدید پرند با اشاره به تکمیل ثبت‌نام واحدهای مسکن مهر پرند تاکید کرد: در سال آینده امکان ایجاد ظرفیت‌های جدید است.

وی با اشاره به نیاز هر شهر به خدماتی همچون مدرسه، درمانگاه و امنیت بیان کرد: درحال حاضر ساخت ۱۴ مدرسه و مسجد در دستور کار بوده و درمانگاه و سالن‌های ورزشی، بیمارستان ۹۶ تخت خوابی،‌ فضاهای تجاری و سبز نیز توسط بخش خصوصی در حال ساخت است.

۷۵۰ هزار نفر؛ ظرفیت شهر پرند

به گفته چاغروندی با تحویل و تکمیل واحدها، خدمات روبنایی تکمیل می‌شوند تا مردم هنگام سکونت از حداقل امکانات بهره‌مند باشند.

وی ظرفیت شهر پرند را برای ۷۵۰ هزار نفر اعلام کرد و گفت: برای بخش مسکن مهر و با درنظر گرفتن ۹۵ هزار و ۳۰۰ واحد مسکونی و در نظر گرفتن به طور تقریبی ۴٫۵ نفر برای هر خانوار، بعد جمعیتی ۵۰۰ هزار نفر فقط در بخش مسکن مهر پیش‌بینی شده اما طی دو دهه اخیر با ساخت واحدهای دیگر در این شهر حدود ۲۰۰ تا ۲۵۰هزار نفر نیز غیر از پرند در نظر گرفته شده که امیدواریم بتوانیم جمعیت این شهر را تا چند سال آینده به ۷۵۰ هزار نفر برسانیم و یکی از ۱۰ شهر پرجمعیت و بزرگ کشور شود.

تاثیر نوسانات بازار ارز بر مسکن مهر انکارناپذیر است

چاغروندی با اشاره به افزایش‌ قیمت مسکن مهر در ماه‌های اخیر اظهار کرد: با توجه به سیاست‌های دولت مبنی بر تحویل واحدهای با قیمت مقطوع و اینکه دولت در این چند سال با ساخت مسکن مهر قیمت را ثابت فرض کرده بود، تعدیلی بر قیمت‌ها نداشتیم و سازندگان نیز با پیشرفت خوبی، کار را پیش بردند اما نمی‌توان انکار کرد که در نوسانات بازار ارز، مسکن نیز بی‌تاثیر مانده است.

مدیرعامل شهر جدید پرند با اشاره به متفاوت بودن افزایش قیمت هر واحد نسبت به مرحله‌ی ساخت گفت: هر واحد نسبت به اینکه در چه مرحله‌ای از ساخت است، از ۵ تا ۴۰ هزار تومان افزایش قیمت دارد.

تحویل ۱۵ هزار واحد پرند تا پایان سال

وی با اشاره به اینکه تعداد زیادی از واحدها در مرحله نازکاری هستند گفت: از مجموع ۹۵ هزار واحد ۱۲هزار واحد تحویل شده و امیدواریم با شتابی که اخیرا در ساخت واحدها ایجاد شده تا پایان سال ۱۵ هزار واحد تکمیل و تحویل شود.

مدیر عامل شهر جدید پرند بیان کرد: تا پایان سال این ۱۵ هزار واحد در دو مرحله ( ۶۰۰۰ واحد در هفته سوم بهمن ماه و ۹ تا ۱۰هزار واحد تا پایان سال) تحویل داده می‌شود که مقرر شده همزمان با این واحدها، دیگر واحدها را تا پایان تابستان ۹۲ تحویل دهیم.

خالی بودن ظرفیت ثبت‌نام در دره‌بهشت و دره‌آرا

مهدی هدایت - مدیرعامل شهر جدید پردیس - نیز با اشاره به آغاز دور دوم ثبت‌نام‌های شهر جدید پردیس از هفته گذشته بیان کرد: با توجه به ظرفیت‌های جدید ایجاد شده، واگذاری مسکن مهر در این شهر در حال انجام است.

وی با بیان اینکه پیشتر از متقاضیان خواسته شده برای ثبت‌نام تنها به کارگزاری مسکن شهر پردیس مراجعه کنند گفت: تاکنون به هیچ موسسه‌ای اجازه ثبت‌نام ندادیم و در صورتی که متقاضی واجد شرایط باشد، نام او در سامانه ثبت شده و پس از آن پیامک افتتاح حساب که به نام خود متقاضی است را دریافت کرده و با واریز آورده اولیه پروژه خود را انتخاب می‌کند و سپس متناسب با نوع پروژه، برنامه اقساط خود را دریافت می‌کند.

هدایت خاطر نشان کرد: در حال حاضر ظرفیت ثبت‌نام فاز ۵ تکمیل شده اما پروژه دره‌بهشت و دره‌آرا امکان و ظرفیت ثبت‌نام دارند.

مدیرعامل شهر جدید پردیس با اشاره به ثبت نام آن دسته از متقاضیانی که هنوز پیامک مبنی بر واجد شرایط بودن دریافت نکردند گفت: قطعا در ثبت‌نام یا واجد شرایط بودن این متقاضیان مشکلی بوده است اما می‌توان جهت پیگیری و رفع مشکل ثبت‌نامشان به کارگزینی شهر پردیس مراجعه کنند.

تکمیل واحدهای درمانی پردیس در خرداد ۹۲

وی با اشاره به وضعیت نظارت بر خدمات زیربنایی این شهر افزود: کلیه نقشه‌های اجرایی، شبکه‌های آب، فاضلاب و برق توسط مهندسان ذی‌ صلاح و مورد تائید وزارت نیرو انجام شده و حتی در مواردی پیمانکاران مورد تائید وزرات نیرو هستند تا در زمان تحویل واحدها تکمیل زیرساخت‌ها را نیز داشته باشیم.

هدایت با اشاره به وضعیت ساخت و ساز روبناهای این شهر گفت: پروژه دره بهشت با ۳۰ باب مدرسه، هشت باب مسجد،‌ دو واحد درمانی، دو واحد پاسگاه انتظامی، واحدهای فرهنگی، خدماتی و بخش‌هایی که در حوزه شهرداری است، آغاز شده و در روند تحویل واحدها و برنامه زمان‌بندی بیشتر واحدها اردیبهشت ۹۲ تکمیل و واحدهای درمانی نیز خرداد ۹۲ تکمیل می‌شوند.

۴۰ هزار نفر ظرفیت شهر جدید پردیس

به گفته وی هدف از ساخت و تکمیل خدمات روبنایی تا تحویل پروژه‌ها،‌ نیاز متقاضیان به خدماتی از این قبیل و فراهم کردن نیازهای اولیه برای مردم است.

وی تاکید کرد: در پروژه ۱۰ هزار واحدی انجمن انبوه‌سازان ۱۰ باب مدرسه، چهار باب مسجد، واحدهای درمانی و نیروی انتظامی و کلیه نیاز اولیه تعریف شده در پروژه در دستور کار قرار دارد. همچنین در پروژه ۵۳۳ هکتاری دره‌آرا کلیه این فعالیت‌ها در کنار یکدیگر انجام می‌شود تا بتوان یک شهر کامل و تامین شده به متقاضیان تحویل داد.

مدیرعامل شهر جدید پردیس چشم‌انداز جمعیتی این شهر را ۴۰ هزار نفر اعلام کرد و گفت: با برنامه‌ریزی انجام شده که در حال حاضر ۶۰ هزار نفر در واحدها ساکن هستند، مقرر شده با تکمیل پروژه‌ها سقف جمعیتی به ۴۰ هزار نفر برسد.

هدایت با بیان اینکه هدف وزارت راه و شهر سازی تکمیل واحدها و تحویل سریع‌تر به متقاضیان است اظهار کرد: اتخاذ این تصمیم از سوی وزارت راه و شهرسازی سیاست خوب و منطقی بوده و شاید اگر این اتفاق نمی‌افتاد، واحدها با این سرعت تحویل نمی‌شدند چراکه امسال این پروژها با شتاب خوبی انجام می‌شود و این افزایش متناسب با ویژگی فیزیکی کار است.

تحویل ۶۴۰۰ واحد پردیس مشروط به تامین آب، برق و گاز

مدیرعامل شهر جدید پردیس اظهار کرد: از میان ۱۳ هزار واحدی که سال گذشته آغاز شده، ۶۶۰۰ واحد تحویل شده و ۶۴۰۰ واحد دیگر مشروط به تامین آب، برق و گاز در بدبینانه‌ترین حالت تا پایان اردیبهشت ۹۲ تحویل می‌شود. همچنین تحویل ۸۰ هزار واحد جدید در حال ساخت نیز از شهریور آینده تا پایان سال ۹۲ انجام می‌شود.

هدایت با اشاره به وضعیت تکمیلی پروژه‌ها اظهار کرد: کلیه پروژه‌ها تعیین تکلیف شدند و تا پایان دولت مشکلی در بحث زیربنا، تکمیل و تحویل نداریم. 

    نظرات