نوسازی املاک فرسوده و مخروبه سمنان از عهده یک دستگاه دولتی خارج است

نوسازی املاک فرسوده و مخروبه سمنان از عهده یک دستگاه دولتی خارج است

http://www.bananews.ir/مدیرعامل شرکت عمران و مسکن سازان استان سمنان از ساخت بیش از ۳۰۰۰ واحد مسکونی در بافت‌های فرسوده این استان در سال جاری خبر داد.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir)  یدالله خیمه، امروز اول بهمن ماه، با اعلام این خبر،افزود: در دی ماه امسال بالغ بر ۳۱۰۰ واحد مسکونی مشمول دریافت تسهیلات نوسازی بافت فرسوده استان با حضور رییس جمهور محترم افتتاح شد.

وی ادامه داد: بحث نوسازی و بهسازی املاک فرسوده و مخروبه موجود در نقاط مختلف استان سمنان یکی از مشکلات این استان است که حل این مشکل به تنهایی از عهده یک دستگاه دولتی خارج است و تمامی ارگان‌های دولتی و غیر دولتی، انبوه سازان و مردم باید در این امر دخیل باشند.

وی اقدامات انجام شده در چند سال اخیر را بسیار مطلوب دانست و با اشاره به انجام کارهای عمده و زیربنایی در این زمینه گفت: مرمت و بازسازی منازل با ارزش در محدوده بافت فرسوده،بازگشایی معابر در نقاط بافت فرسوده، مرمت و نوسازی معابر باارزش، زیباسازی در خیابان های بافت فرسوده، مشارکت مردم در نوسازی بافت‌های فرسوده و.... یک حرکت بزرگ و شایسته محسوب می‌شود.

نماینده شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی شهری ایران در استان سمنان اضافه کرد: اعطای تسهیلات بانکی ارزان قیمت به ساکنین بافتهای فرسوده شهری، تخفیف در عوارض شهرداری جهت متقاضیان بافتهای فرسوده شهری ، اجرای طرحهای الگو در زمینه معماری و شهرسازی توسط دولت و شهرداری‌ها در محدوده بافت های فرسوده استان و ارائه خدمات عمومی مناسب به متقاضیان از جمله راهکارهای مناسب برای احیای بافتهای فرسوده شهرهای استان و حمایت از سرمایه گذاران و مردم است .

وی در پایان گفت: با توجه به روند رو به رشد نوسازی و بهسازی بافت‌های فرسوده و اقدامات شایسته‌ای که در این زمینه تاکنون انجام شده ، در آینده نه چندان دور با کمک مردم - انبوه سازان و همکاری دولت، شاهد تغییرات چشمگیری در بافت‌های فرسوده استان سمنان خواهیم بود.

    نظرات