تهران تعطیل نمی شود

تهران تعطیل نمی شود

http://www.bananews.ir/بنابر مصوبه جلسه امروز کمیته هماهنگی مواقع اضطراری آلودگی هوای تهران، تعطیلی پایتخت و طرح تردد زوج و فردخودروها از درمنزل تا پایان این هفته اجرا نمی شود.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir)  در این جلسه که پیش از ظهر دوشنبه در استانداری تهران برگزار شد، جانشین رئیس کمیته مذکور در بیان نتیجه این نشست اعلام کرد: پیشنهاد تعطیلی تهران در روزهای آتی هفته تصویب نشد.

محمد رضا محمودی افزود: در این نشست همچنین طرح تردد نوبتی زوج و فرد خودروها از در منازل در تهران تا پایان هفته نیز رد شد.

معاون استاندار تهران ادامه داد: به دلیل وزش باد در سطح شهر که از صبح امروز شدت یافته است از میزان غلظت آلاینده ها کاسته شده و طرح تردد نوبتی زوج و فرد خودروها از در منازل فعلا اجرا نمی شود.

محمودی افزود: بنابر گزارش سازمان هواشناسی کشور ، پایداری دما تا روز یک شنبه هفته آینده استمرار خواهد داشت اما تصمیم گیری برای وضعیت روزهای شنبه و یکشنبه آینده که پیش بینی می شود غلظت آلاینده ها افزایش یابد منوط به درخواست دانشگاه علوم پزشکی برای تشکیل کمیته اضطرار خواهد بود.

به گفته وی پیشنهاد ممنوعیت فروش مجوز روزانه تردد در محدوده طرح ترافیک تهران نیز پذیرفته نشد و فروش مجوز روزانه به روال عادی ادامه دارد.

در این جلسه مدیرکل سازمان حفاظت محیط زیست استان تهران ، پیشنهاد داد، طرح زوج و فرد از درب منزل با توجه به استقبال اغلب مردم تا روز یک شنبه هفته آینده اجرا شود که با رای اعضا رد شد.

رسول علی اشرفی پور گفت: با توجه به جلساتی که با سازمان محیط زیست کشور و سایر مسولان ذیربط درباره اتخاذ تدابیر ویژه برای کاهش آلودگی هوای تهران برگزار شد پیشنهاد کردیم طرح تردد زوج و فرد در فصولی از سال به صورت دائمی اجرا شود، اما این طرح در جلسه امروز رد شد.

وی ادامه داد: اجرای این پیشنهاد موجب ترغیب مردم به استفاده از حمل و نقل عمومی می شود اما معاون استاندار و برخی از اعضای جلسه با درنظر گرفتن جنبه های حقوقی و حقیقی زندگی مردم از جمله آزادی تردد در شهر و مالکیت خودرو این پیشنهاد رد شد.

معاون استاندار تهران و رئیس این جلسه گفت: گزارش های رسیده نشان می دهد که به دلیل وزش باد، میزان ذرات معلق کمتر از ۵٫ ۲ میکرون کاهش یافته و به ۱۳۰ پی اس آی( میزان سنجش آلودگی هوا) رسیده است.

دیروز این رقم ۱۴۳ پی اس آی بود.

ذرات معلق کمتر از ۵/۲ میکرو گرم مهمترین و خطرناک ترین آلاینده هوای تهران است. ازن منواکسید کربن، دی اکسید نیتروژن، گوگرد و ذرات معلق کمتر و نیز بیشتر از ۵/۲ میکروگرم پنج گروه آلاینده ای است که همه روزه در هوای تهران اندازه گیری می شود.

    نظرات