یک هزار کیلومتر راه آهن در کشور آماده ریل گذاری است

یک هزار کیلومتر راه آهن در کشور آماده ریل گذاری است

http://www.bananews.ir/مدیرکل روسازی راه آهن شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور گفت: یک هزار کیلومتر راه آهن در کشور زیرسازی شده و آماده ریل گذاری است.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) محمدرضا احمدی سه شنبه در حاشیه مراسم ریل گذاری راه آهن تهران - همدان در قطعه شهرستان زرندیه در گفت و گو اختصاصی با خبرنگار ایرنا افزود: هم اکنون ۳۳ طرح راه آهن در کشور در حال مطالعه و احداث است.

وی با اشاره به اینکه ریل گذاری این میزان خط آهن نیازمند حدود ۱۰ هزار میلیارد ریال اعتبار است، اظهار کرد: انجام این مهم موجب اتصال چند استان کشور به یکدیگر می شود و هموطنان از خدمات جابجایی بار و مسافر از طریق خطوط ریلی بهره مند خواهند شد.

احمدی ادامه داد: در توسعه شبکه ریلی کشور مقرر شده که مراکز استان ها توسط خطوط آهن به هم متصل شوند که احداث راه آهن تهران - همدان نیز در راستای تحقق این برنامه است.

وی بیان داشت: طول راه آهن تهران - همدان ۲۶۰ کیلومتر است که با توجه به احداث خطوط ایستگاهی، این پروژه نیازمند ۳۷ هزار تن ریل و ۳۱۰ کیلومتر ریل گذاری است.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون بخش عمده ای از این ریل ها با حمایت دولت تامین شده، اظهار امیدواری کرد که با تامین منابع ارزی مورد نیاز، ریل گذاری این پروژه در اسرع وقت انجام شود.

احمدی گفت: با افزایش کارگاه های مورد نیاز عملیات ریل گذاری خط آهن تهران - همدان تا پنج ماه آینده پایان می یابد و مردم نیز از خدمات خط آهن بهره مند خواهند شد.

به گفته وی، در این پروژه هم اکنون روزانه حدود یک و نیم کیلومتر ریل گذاری انجام می شود که در صورت فراهم شدن تجهیزات مورد نیاز، این میزان به سه کیلومتر در روز افزایش خواهد یافت.

مراسم آغاز ریل گذاری راه آهن تهران - همدان در قطعه زرندیه با حضور معاون ساخت و توسعه راه آهن، بنادر و فرودگاه های کشور، معاون عمرانی استانداری استان مرکزی، فرماندار زرندیه و جمعی از مسوولان استانی و محلی انجام شد

    نظرات