تاجران ایرانی می توانند طی سه روز در گرجستان شرکت تاسیس کنند

تاجران ایرانی می توانند طی سه روز در گرجستان شرکت تاسیس کنند

http://www.bananews.ir/وزیر کشاورزی گرجستان گفت: هر تاجر ایرانی که قصد تاسیس شرکت در گرجستان را دارد در مدت تنها سه روز می‌تواند این کار را انجام دهد و با گرفتن وام‌های خوبی که در اختیارش قرار می‌دهیم می‌تواند تجارت موفقی را در گرجستان انجام دهد.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) زائور پودکارادزه شامگاه شنبه در جمع خبرنگاران در هتل عالی قاپو پیرامون یازدهمین نمایشگاه بین‌المللی کشاورزی و ماشین‌آلات و ادوات وابسته در استان اصفهان بیان داشت: طی سال گذشته دو درصد از سوی ایران افزایش سرمایه‌گذاری در کشور گرجستان شده است و شرکت‌های بسیاری از ایران در بخش‌های مختلف در حال گسترش است و همه روزه به تعداد توریست‌های ایرانی به این کشور افزوده می‌شود.

وی تصریح کرد: یکی از مسائل مهمی که در صنعت گردشگری میان دو کشور ایران و گرجستان وجود دارد این است که گردشگران ایرانی نیازی به روادید برای ورود به کشور گرجستان ندارند که این موضوع موجب پیشرفت رابطه‌های دو کشور می‌شود.

وزیر کشاورزی گرجستان با اشاره به رشد تجارت در کشور گرجستان افزود: رشد تجارت نه تنها از جانب ایران بلکه از سوی سایر کشورها در گرجستان به وقوع پیوسته است.

وی ادامه داد: یکی از اهداف‌ سفر ما به ایران این بوده که جلسات مختلفی را با بازرگانان برگزار کنیم تا موانع و مشکلات بر سر راه تجار دو کشور برطرف شود.

پودکارادزه تبادلات بین بانکی بین ایران و سایر کشورها را از جمله مشکلات ایران دانست و افزود: نکته‌ای که در این میان در کشور گرجستان اهمیت دارد این است که ما این موانع و مشکلات را حل کرده‌ایم و تفاوتی هم میان کشورها قائل نیستیم.
وی تاکید کرد: مسائل سیاسی را در کار خودمان دخالت نمی‌دهیم چراکه برای ما مسئله تجارت از هر مسئله دیگری مهم‌تر است.

آماده امضا تفاهم نامه دانشجویی با ایران هستیم

وزیر کشاورزی گرجستان گفت: هر تاجر ایرانی که قصد داشته باشد در کشور گرجستان شرکت بزند در مدت تنها سه روز می‌تواند این کار را انجام دهد و با گرفتن وام‌های خوبی که در اختیارش قرار می‌دهیم می‌تواند تجارت موفقی را در کشور گرجستان انجام دهد.

وی با اشاره به تحصیل رایگان در کشور گرجستان اضافه کرد: مسئله مهمی که وجود دارد این است که تا به حال با کشور ایران تفاهمنامه‌ای برای ورود دانشجویان ایرانی و تحصیل رایگان در کشور گرجستان امضا نشده است و امیدواریم هر چه زودتر این کار انجام شود.

پودکارادزه با بیان اینکه ما تنها اطلاعات راجع به سرمایه‌گذاری در ایران را به تجار گرجستان می‌دهیم، ادامه داد: تصمیم‌گیری برای سرمایه‌گذاری در کشور ایران در اختیار ما نیست و بستگی به تجار و بازرگانان دو کشور دارد اما می‌دانم با قدمتی که ایران دارد تجار بسیاری در گرجستان وجود دارند که علاقمند به سرمایه‌گذاری در ایران هستند.

    نظرات