تشدید تحریم‌ها در تأخیر ساخت پروژه‌ها تاثیر داشته است

تشدید تحریم‌ها در تأخیر ساخت پروژه‌ها تاثیر داشته است

http://www.bananews.ir/عضو هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: تشدید تحریم‌ها و مشکلات ناشی از جابجایی پول در ایجاد تأخیر ساخت برخی از پروژه‌های عمرانی تأثیر داشته است.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) حجت‌ الاسلام حسین سبحانی‌نیا پیش از ظهر یکشنبه در مراسم افتتاح برنامه آبگیری سد بار نیشابور، اظهار کرد: سد بار از مطالبات جدی مردم منطقه از ابتدای انقلاب اسلامی تاکنون بوده است.

عضو هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی افزود: از سال ۶۳ که برای نخستین مرتبه وارد مجلس شورای اسلامی شدم، پیگیر احداث سد بار که مطالعات آن زمان مکان ساخت را از اراضی اریه و دامنجان مشخص کرده بودم ولی بعدها کارشناسان در مطالعات خود مباحث دیگری را مدنظر قرار دادند و مکان فعلی تعیین شد که محدودیت‌های اعتباری، عامل اصلی تأخیر در ساخت بوده است.

حجت الاسلام سبحانی نیا گفت: با گذشت زمان با مساعدت بانک توسعه اسلامی که زیر مجموعه سازمان همکاری اسلامی بود و ایران عضو موسس و موثر آن است، توانستیم این پروژه را به این حد برسانیم.

وی تصریح کرد: ایجاد این سد و سازه‌های وابسته، برای مردم دو شهرستان نیشابور و فیروزه، کاری ماندگار است.

نماینده مردم نیشابور و فیروزه در مجلس شورای اسلامی سدسازی را یکی از برنامه‌های زیربنایی عمرانی کشور عنوان و افزود: وضعیت سدسازی در کشور به دست نیروهای توانمند متدین ایرانی در بین کشورهای جهان در جایگاه خوبی قرار گرفته است.

حجت الاسلام سبحانی نیا تأکید کرد: در سال‌های اخیر که مشکل تأمین آب مصرفی در حوزه شرب، کشاورزی و صنعت به جایگاه بدی رسیده است، مهار آب‌های سطحی و مصرف بهینه می‌تواند راهکاری مناسب برای برون‌رفت از این وضعیت باشد.

وی با اشاره به وجود ۲۰ رودخانه دائم در نیشابور که عملا مهار نمی‌شود، خواستار تعریف پروژه‌های جدید برای مهار آب‌های مذکور شد.

    نظرات