واحدهای مسکونی بالای ۱۲ سال ساخت وام ۲۰ میلیونی می‌گیرند

واحدهای مسکونی بالای ۱۲ سال ساخت وام ۲۰ میلیونی می‌گیرند

http://www.bananews.ir/بانک مسکن میزان و نحوه پرداخت تسهیلات خرید به واحدهای مسکونی بالای ۱۲ سال ساخت را اعلام کرد.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) نادر قاسمی، رییس اداره کل طرح و برنامه، اعلام کرد: به منظور افزایش رضایتمندی متقاضیان، اعطای تسهیلات خرید مسکن به واحدهای مسکونی بالای ۱۲ سال ساخت از تاریخ اول بهمن ماه ۱۳۹۱، امکان پذیر شد.

نادر قاسمی با اشاره به میزان تسهیلات پرداختی به واحدهای مسکونی، افزود: میزان تسهیلات فروش اقساطی مسکن به واحدهای غیرنوساز و غیر دست اول از محل حساب صندوق پس انداز مسکن، اوراق گواهی حق تقدم استفاده از تسهیلات مسکن و نیز حساب پس انداز مسکن جوانان برای واحدهای مسکونی بالای ۱۲ سال ساخت، محاسبه می‌شود.

رییس اداره کل طرح و برنامه ادامه داد: مزیت این روش آن است که تفاوت سقف و کف تسهیلات در بازه زمانی ۸ سال (۱۲ تا ۲۰ سال) برای تمامی قشرهای جامعه در همه شهرها به صورت تدریجی کاهش می‌یابد.

وی تصریح کرد: حداکثر تسهیلات پرداختی برای حساب جوانان بر اساس مقایسه سقف‌های تعیین شده سالیانه و با توجه به تاریخ افتتاح حساب، مدت سپرده‌گذاری و شهر پلاک معرفی شده، محاسبه و پرداخت خواهد شد.

قاسمی حداکثر میزان تسهیلات پرداخت شده از محل حساب صندوق پس انداز مسکن و اوراق گواهی حق تقدم استفاده از تسهیلات مسکن را در صورت رعایت ضوابط و مقررات این حساب برای واحدهای مسکونی با جواز ساخت ۱۲ سال ۲۰۰ میلیون ریال، ۱۳ سال ۱۸۷ میلیون و ۵۰۰ هزار ریال، ۱۴ سال ۱۷۵ میلیون ریال و ۱۵ سال را ۱۶۲ میلیون و ۵۰۰ هزار ریال عنوان کرد.

وی همچنین میزان کاهش سقف مبلغ این تسهیلات را به ازای افزایش هر سال ساخت واحدهای مسکونی، ۱۲ میلیون و ۵۰۰ هزار ریال اعلام کرد که بر این اساس، حداکثر میزان تسهیلات پرداختی برای واحدهای مسکونی دارای جواز ساخت ۲۰ ساله، ۱۰۰ میلیون ریال خواهد بود.

رییس اداره کل طرح و برنامه اضافه کرد : متقاضیان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به شعب بانک مسکن در سراسر کشور مراجعه کرده و یا با مرکز مشاوره و اطلاع رسانی بانک مسکن به شماره ۶۱۰۸۸ تماس بگیرند.

    نظرات