۲۹ هزار کیلومتر شبکه ریلی، آزادراهی، بزرگراه و راه اصلی در دست احداث

۲۹ هزار کیلومتر شبکه ریلی، آزادراهی، بزرگراه و راه اصلی در دست احداث

http://www.bananews.ir/معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور گفت: در حال حاضر ۲۹ هزار کیلومتر شبکه ریلی، آزادراهی، بزرگراه و راه اصلی در دست احداث داریم.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) احمد صادقی در حاشیه بازدید از کنار گذر ساوه در گفت‌وگو با خبرنگاران افزود: امسال یک سال طلایی برای شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور و وزارت راه و شهرسازی در امور زیربنایی و توسعه حمل و نقل است.

وی بیان کرد: با طرح عظیم مهر ماندگار منابع اعتباری جدیدی توسط دولت تعریف شده و غیر از بودجه‌های عمومی و اعتباری، با فروش اوراق مشارکت بسیاری از پروژه‌ها به بهره‌برداری می‌رسد.

او اظهار کرد: در سال جاری مبلغ دو هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان از محل فروش اوراق مشارکت و واگذاری سهام شرکت‌های دولتی با منابع اعتباری مناسب به منظور بهره‌برداری از این پروژه‌ها اختصاص یافته است.

وی افزود: از ابتدای سال جاری تا قبل از دهه فجر، تعداد ۱۸ پروژه راه اصلی و بزرگراه به طول ۷۳ کیلومتر و با اعتباری بالغ بر ۷۶۰۳ میلیارد ریال افتتاح و به بهره برداری رسیده و برای دهه فجر نیز در این حوزه هزارو ۹۰۵ کیلومتر به بهره‌برداری خواهد رسید.

او با اشاره به سهم استان مرکزی از پروژه‌های دهه مبارک فجر گفت: در استان مرکزی نیز پروژه کنار گذر شمالی شهر اراک با اعتباری بالغ بر ۵۰ میلیارد تومان به بهره برداری می رسد.

معاون وزیر راه و شهرسازی در بخش دیگری از این گفت‌وگو با اشاره به بازدید خود از کنار گذر ساوه گفت: در جریان این بازدید که به همراه معاون پارلمانی وزیر و نماینده مردم ساوه و زرندیه و دیگر مسوولان صورت گرفت، مقرر شد از محل بودجه‌های عمومی و فروش اوراق مشارکت شاهد تسریع در عملیات اجرایی این کنار گذر باشیم.

وی با اشاره به اینکه کنارگذر ساوه درحال حاضر ۱۰ تا ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد افزود: تاکنون پنج میلیارد تومان برای این پروژه مهم هزینه شده و ۶۰ میلیارد تومان دیگر مورد نیاز است که در صورت تامین از طریق بودجه‌های عمومی و فروش اوراق مشارکت، ظرف یک سال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.

او با اشاره به نقش تاثیر گذار این کنارگذر در روان سازی ترافیک گفت: احداث این کنار گذر نقش عمده در توزیع ترافیک چندین استان کشور دارد و از طرفی ترافیک سنگین شهرستان ساوه به عنوان شاهراه مواصلاتی کشور زندگی مردم این شهر را سخت و مختل کرده است و امیدواریم با برنامه ریزی‌های لازم قسمت عمده از این پروژه تا قبل از دولت دهم به بهره برداری برسد.

بازدید از پروژه کنار گذر ساوه و نیز پروژه‌های در دست احداث راه و شهرسازی و نیز پل روستای قره چای از برنامه‌های معاون وزیر راه و شهرسازی بود.

در این بازدید معاون پارلمانی وزیر راه و شهرسازی، نماینده مردم ساوه و زرندیه، معاون استاندار، مدیر کل راه و شهرسازی استان مرکزی و جمعی از مسوولان حضور داشتند.

    نظرات