ریسک «تبدیل به احسن» در بازار مسکن

ریسک «تبدیل به احسن» در بازار مسکن

www.BanaNews.irبازار مسکن این روزها به نقل از بنگاهداران املاک در مناطق مختلف تهران بسیار آشفته است، به طوری که از یک سو خریداران و فروشنده‌ها قادر به تصمیم‌گیری صحیح برای خرید و فروش نیستند و از طرف دیگر قیمت‌های پیشنهادی فروش با نوسان رو‌به‌رو است.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) علاوه بر این عده ای از مشاوران املاک براین باورند که این روزها آنقدر نرخ پیشنهادی فروش واحدهای مسکونی به راحتی دچار افت و خیز می‌شود که هیچ تفاوتی با میزان نوسانات در بازار ارز و دلار ندارد.

یکی از فعالان بازار مسکن در محدوده میدان قزوین درباره وضعیت فعلی بازار خرید و فروش واحدهای مسکونی به دنیای اقتصاد گفت: متاسفانه این روزها بازار معاملات مسکن از ثبات برخوردار نیست و به همین خاطر متقاضیان هر لحظه در بازار خرید باید آمادگی مواجه شدن با قیمت‌های جدید و داغ را داشته باشند.
وی در ادامه تصریح کرد: اکنون در بازار مسکن شاهد تورم هستیم و بعید به نظر می‌رسد در بلند مدت هم با کاهش قیمت رو‌به‌رو شویم. اشکان تاکید کرد: در حال حاضر اکثر فروشنده‌ها در قالب سازنده یا مصرف‌کننده واقعی حاضر به فروش واحدشان نیستند زیرا این دسته از افراد معتقدند که شرایط کنونی در بازار مسکن باعث شده تا متقاضیان نسبت به آن اعتماد نداشته باشند و حاضر به ریسک نباشند.
این مشاور املاک در ادامه افزود: بسیاری از مصرف‌کننده‌ها که قصد دارند با فروش واحدشان ، آن را تبدیل به احسن کنند، مهلت ۲ روزه را نوعی ریسک عنوان می‌کنند.
به همین خاطر آنها براین باورند در صورتی باید اقدام به تبدیل به احسن در بازار مسکن کنند که بلافاصله بدون گذشت حتی ۲۴ ساعت از فروش واحدشان به سرعت واحد دیگری را خریداری کنند. در غیر این صورت ممکن است واحدی را که تا روز گذشته قدرت خرید آن را داشتند، به دلیل افت ارزش بودجه شان به فاصله ۲۴ ساعت، دیگر توان خرید آن را نداشته باشند.

    نظرات