کیفیت آب خروجی سد گتوند روزانه اندازه گیری می شود

کیفیت آب خروجی سد گتوند روزانه اندازه گیری می شود

http://www.bananews.ir/مجری سد و نیروگاه گتوند با بیان اینکه میزان شوری (EC ) آب خروجی از سد گتوند به طور روزانه اندازه گیری می شود،گفت: اطلاعات مربوط به مخزن سد و یا EC آب چیزی نیست که بتوان آن را مخفی کرد.
به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) ˈکریم شیبانیˈ امروز، دوشنبه ، در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی ایرنا، افزود: در حال حاضر در مخزن و خروجی سد گتوند هیچ مشکلی وجود ندارد و میزان شوری آب خروجی هم براساس توافق هایی که با مقامات ارشد استان خوزستان از جمله استانداری حاصل شده ، تنظیم می شود.

مجری سد گتوند با اشاره به اظهارات اخیر دبیر کل خانه کشاورز در خصوص مشکلات ناشی از شوری آب خروجی سد گتوند، اظهار داشت: کسانی که اطلاعاتی را در چنین سطح گسترده ای منتشر می کنند، می توانستند از مقامات مربوطه کسب اطلاع کنند.

وی با تاکید براینکه اطلاعات مربوط به مخزن سد و یا EC آب چیزی نیست که بتوان آن را مخفی کرد، گفت: EC آبی که از سد مسجد سلیمان تخلیه می شود ۱۰۰۰ است و EC تخلیه کننده نیروگاه نیز همین مقدار است.

شیبانی اضافه کرد: EC آب خروجی سد گتوند به طور روزانه و در ساعات مختلف اندازه گیری می شود و کنترل کیفیت آب برای همه مسوولان وزارت نیرو و مقامات استانی اهمیت دارد.

وی یادآور شد: EC آبی که از دریچه تحتانی سد گتوند تخلیه می شود، یک هزار و ۸۰۰ است که متاسفانه به دلیل اضافه شدن آلاینده ها در مسیر اهواز به ۲ هزار و ۵۰۰ تا ۲ هزار و ۷۰۰ می رسد و این رقم هم بر اساس توافقات صورت گرفته با مسوولان استانی است.

مجری سد گتوند با تاکید بر اینکه در زمان کنونی مشکلی در مخزن سد و EC آب خروجی سد وجود ندارد، گفت: در فصول بارندگی و سیلاب ها، تحولاتی در مخازن همه سدها از جمله سد گتوند ایجاد می شود ، اما مهم این است که کیفیت آب در مخزن سد گتوند و رود کارون بر اساس برنامه تنظیم می شود.

 

**اطلاعات مربوط به سد امنیتی نیست/ اگر مشکلی باشد اعلام می کنیم

شیبانی ضمن تکذیب امنیتی بودن اطلاعات مربوط به سد گتوند، اظهار داشت: اطلاعات مربوط به اندازه EC آب همچون دما و رطوبت مشخص بوده و چیزی نیست که بتوان مخفی کرد و در این پروژه هم اطلاعات در اختیار مراجع مربوطه قرار می گیرد.

وی همچنین در خصوص اقدامات انجام شده در مخزن سد اظهار داشت: تمام کارهایی که درباره حفظ کیفیت آب کارون و مخزن سد گتوند در مراحل مطالعاتی و اجرایی انجام شده، موثر بوده و در زمان کنونی هم هیچ مشکلی در این سد وجود ندارد و شرایط آن منطبق با پیش بینی ها و مطالعاتی است که توسط کارشناسان داخلی و خارجی انجام شده است.

مجری سد گتوند با تاکید بر اینکه شرایط سد گتوند حتی بهتر از پیش بینی هاست، تصریح کرد: اگر روزی مشکلی در این سد وجود داشته باشد، اعلام می کنیم و نمی شود اطلاعات چنین پروژه ای را مخفی کرد.

شیبانی در بخش دیگری از اظهاراتش افزود: از چهار واحد ۲۵۰ مگاواتی که قرار بود در فاز نخست وارد مدار شود، سه واحد به اندازه ۷۵۰ مگاوات وارد مدار شده و واحد چهارم نیز تا پایان بهمن ماه جاری وارد مدار خواهد شد.

به گفته ی وی همچنین در فاز توسعه ای این نیروگاه هم یک هزار مگاوات برق تولید خواهد شد که ساختمان نیروگاه آن در حال اجرا بوده و تفاهم نامه تامین تجهیزات آن نیز امضا شده است.

    نظرات