اختصاص ۴۶ میلیون تومان به پروژه های عمرانی بافت مرکزی تبریز

اختصاص ۴۶ میلیون تومان به پروژه های عمرانی بافت مرکزی تبریز

http://www.bananews.ir/شهردار منطقه هشت تبریز از اختصاص ۴۶ میلیارد تومان اعتبار برای پروژه های عمرانی سال ۹۲ بافت مرکزی کلانشهر تبریز خبر داد.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) جعفر مدبر پیش از ظهر چهارشنبه در نشست خبری در تشریح پروژه های در دست احداث و برنامه های پیش بینی شده عمرانی سال ۹۲ گفت: ۴۶ میلیارد تومان اعتبار به هشهرداری منطقه هشت اختصاص یافته که صرف رفع مشکلات اساسی بافت مرکزی این کلانشهر خواهد شد.

وی اظهار داشت: پنج پروژه مشارکتی برای احیا و بازسازی بافت فرسوده در نظر گرفته شده که از جمله آنها می توان به برج عتیق و آیسان می توان اشاره کرد.

وی همچنین از ساخت بزرگترین عابر پیاده در شمالغرب خبر داد و اظهار داشت: این عابر پیاده که مشابه خیابان تربیت است از دانشسرا تا راسته کوچه ادامه خواهد داشت که مراکر و تجاری را به یکدیگر متصل کرده و امکان دسترسی را برای مردم تسهیل می کند.

مدبر ادامه داد: ساخت میدان بزرگ شهر یکی دیگر از اقدامات شهرداری منطقه هشت است که به راسته کوچه، سه راه امین منتهی می شود و برای برگزاری مراسم مذهبی و سیاسی در نظر گرفته شده و در اردی بهشت و یا خرداد ماه سال ۹۲ مراحل جذب سرمایه گذار انجام خواهد شد.

وی پایانه اتوبوس رانی راسته کوچه و بارانداز خیابان دارایی را یکی از مشکلات اساسی منطقه مرکزی تبریز عنوان کرد و گفت: راه اندازی پایانه اتوبوس رانی راسته کوچه از جمله برنامه های در دست اجرای سال ۹۲ بوده و در نظر گرفته شده عمیلیات انتقال بار در محل بارانداز را به زمان پیش از پیک ترافیکی انتقال داده تا محل مناسبی برای ان درنظر گرفته و محل آنرا عوض کنیم.

شهردار منطقه هشت تبریز تملک خانه های تاریخی، احداث خطوط هندسی و اصلاح هندسی عبور و مرور در خیابان ها، نماسازی خانه های قدیمی و ارزشمند، نماسازی پاساژهای قدیمی و هتل و مسافرخانه های خیابان امام که قدمت طولانی و تاریخی دارند را از دیگر برنامه های پیش بینی شده سال ۹۲ عنوان کرد.

مدبر در بخش دیگری از سخنان خود به بازسازی دروازه های تاریخی تبریز اشاره کرد و گفت: برای بازسازی درب باغمیشه آماده هستیم و شهرداری منطقه هشت منتظر سازمان میراث فرهنگی است تا برای بازسازی درب گجیل پیشنهادات لازم را ارئه کند.

وی افزود: دروازه های قدیمی استانبول، فلسطین و گجیل هم بازسازی آنها آغاز شده و پیش بینی می شود ظرف چهار ماه آینده آماده بهره برداری شود.

    نظرات