حجم ذخیره آب سد سفیدرود از ۸۱۵ میلیون مترمکعب فراتر رفت

حجم ذخیره آب سد سفیدرود از ۸۱۵ میلیون مترمکعب فراتر رفت

http://www.bananews.ir/مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گیلان گفت: حجم ذخیره سد سفیدرود نسبت به آمار متوسط ۱۴ سال اخیر ۱۲۰ درصد افزایش یافته است.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) سیف‌الله آقابیگی، مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گیلان با اشاره به اینکه ارزش اقتصادی پروژه‌هایی که در بخش آب منطقه‌ای گیلان در دهه مبارک فجر افتتاح می‌شود بالغ بر ۲۴۵میلیارد ریال است، گفت: ۲۴ پروژه آب منطقه‌ای گیلان در دهه فجر افتتاح می‌شود.

آقابیگی در خصوص پروژه‌های مهرماندگار آب منطقه‌ای گیلان با اشاره به اینکه این شرکت سهم خوبی در ۴۰ پروژه مهر ماندگار استان دارد، ادامه داد: مهمترین این پروژه‌ها سد مخزنی شهر بیجار است که در حال حاضر ۸۸ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تلاش داریم تا قبل از اتمام روزهای باقی مانده دولت دهم این پروژه مهم را به بهره‌برداری برسانیم.

وی درخصوص وضعیت آبگیری سد سفیدرود خاطرنشان کرد: به لطف الهی امروز حجم ذخیره آب این سد از ۸۱۵ میلیون مترمکعب فراتر رفت و این میزان نسبت به سال گذشته ۱۵ درصد بیشتر است و نسبت به آمار ۱۴ سال اخیر ۱۲۰ درصد افزایش یافته است و این امر نوید سال پر رونق تولید کشاورزی را برای گیلان دارد.

وی با بیان این مطلب که سد سفیدرود هم اکنون بیش از ۵۰ سال عمر دارد، تصریح کرد: براساس پیش‌بینی طراح اولیه این سد، باید استفاده از این سد امسال پایان می‌یافت، اما خوشبختانه به دلیل دقت نظر و مراقبت از تأسیسات و تجهیزات، این سد هم اکنون دارای ظرفیت یک میلیارد و ۶۰ میلیون مترمکعب است و همچنان می‌تواند استان را در تولید محصولات کشاورزی به خصوص محصول استراتژیک استان یعنی برنج کمک کند.

    نظرات