افتتاح بیش از ۱۸ هزار میلیارد تومان پروژه راه وشهرسازی در دهه فجر

افتتاح بیش از ۱۸ هزار میلیارد تومان پروژه راه وشهرسازی در دهه فجر

http://www.bananews.ir/وزیر راه و شهرسازی از افتتاح یکهزار و ۱۹۵ پروژه حمل و نقلی و ۱۶ پروژه در بخش مسکن با اعتباری بالغ بر ۱۸ هزار و ۲۸۷ میلیارد تومان در ایام دهه فجر امسال خبر داد.
به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) ˈعلی نیکزادˈ، ‌روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران گفت: پروژه های قابل افتتاح در بخش حمل و نقل در حوزه های دریایی، جاده ای، ریلی و هوایی است که با اعتباری حدود ۵ هزار و ۳۶۴ میلیارد تومان از ایام دهه فجر تا پایان سال جاری به افتتاح می رسد.

وی با بیان اینکه در بخش مسکن نیز ۱۶ پروژه با اعتباری بالغ بر ۱۱۸ میلیارد تومان توسط سازمان مجری ساختمان ها و تاسیسات دولتی و عمومی افتتاح می شود، افزود: این پروژه ها شامل ۹ بیمارستان و دو مرکز درمان با ۷۶۲ تخت، سه پروژه اداری و یک پروژه فرهنگستان و یک پروژه ورزشگاهی می شود.

نیکزاد در ادامه با بیان اینکه ۳۱۵ هزار و ۲۱۱ واحد مسکن مهر با اعتباری در حدود ۱۲ هزار و ۹۲۳ میلیارد تومان در طول ایام دهه فجر امسال به بهره برداری خواهد رسید، گفت: از این تعداد در شهرهای بالای ۲۵ هزار نفر حدود ۱۵۱ هزار و ۱۰۳ پروژه با اعتباری بالغ بر شش هزار و ۴۴ میلیارد تومان، در شهرهای جدید ۴۰ هزار و ۹۸۱ پروژه با اعتباری حدود یکهزار و ۶۳۹ میلیارد تومان، در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر نیز ۷۶ هزار ۴۱۹ پروژه با اعتباری در حدود سه هزار و ۵۶ میلیارد تومان و در بافت های فرسوده نیز ۴۶ هزار و ۷۰۸ پروژه با اعتباری در حدود دو هزار و ۶۸ میلیارد تومان افتتاح خواهدشد.

وی سپس به جزییات پروژه های قابل افتتاح در بخش حمل و نقل اشاره کرد و گفت: در بخش جاده ای حدود یک هزار و پروژه با اعتباری بالغ بر دو هزار و ۹۹۶ میلیارد تومان و در بخش ریلی نیز ۳۵ پروژه با اعتباری در حدود یک هزار و ۳۵۱ میلیارد تومان افتتاح می شود.

وزیر راه و شهرسازی سپس با بیان اینکه در بخش دریایی ۱۰۴ پروژه با اعتباری بالغ بر ۹۱۰ میلیارد تومان در ایام دهه فجر افتتاح می شود، افزود: در بخش هوایی نیز ۴۴ پروژه افتتاح می شود که برای آنها بالغ بر ۸۶ میلیارد تومان هزینه شده است.

به گفته وی، ۹ پروژه در بخش هواشناسی کشور با اعتباری بالغ بر ۱۹ میلیارد تومان افتتاح و به بهره برداری خواهد رسید.

نیکزاد سپس از افتتاح هفت پروژه توسط سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در ایام دهه فجر امسال خبر داد و گفت: در بخش سامانه هواشناسی جاده ای ۵۸ ایستگاه هواشناسی با اعتباری بالغ بر ۶۴ میلیارد تومان، در بخش مجتمع خدماتی - رفاهی ۱۷ باب مجتمع با اعتباری بالغ بر ۲۳ میلیارد تومان به بهره برداری می رسد.

وی در ادامه به افتتاح ۴ شعبه از مرکز مدیریت راههای کشور اشاره کرد و اظهار داشت: این ۴ پروژه با اعتباری در حدود ۱۰ میلیارد تومان به بهره برداری می رسد که با افتتاح این پروژه ها تمام استانهای کشور به مرکز مدیریت راههای کشور مجهز خواهند شد.

 

نیکزاد اضافه کرد: در بخش احداث و تکمیل تقاطع همسطح و غیرهمسطح ۱۵ پروژه، در بخش سیستم توزین در حال حرکت ۵ پروژه، در بخش روکش آسفالت، بهسازی و ایمن سازی ۶ پروژه به طول ۲۳۴ کیلومتر و در بخش احداث و تکمیل پل بزرگ ۲ دستگاه که به ترتیب برای آنها ۷۱۵ میلیارد تومان، ۱۹ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان، ۹۵۰ میلیارد تومان و ۱۱۵ میلیارد تومان هزینه شده است.

وی افزود:‌در مجموع ۸۳ پروژه با اعتباری بالغ بر ۳۳۱ هزار و ۸۳۷ میلیارد تومان توسط سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در ایام دهه فجر امسال به بهره برداری خواهد رسید.

وزیر راه و شهرسازی در ادامه از آماده افتتاح قطعه چهارم آزادراه تهران - شمال خبر داد و گفت: این قطعه از آزادراه تهران - شمال به طول ۲۰ کیلومتر در دهه فجر به بهره‌برداری می رسد.

نیکزاد سپس با بیان اینکه در بخش ریلی دو پروژه مهم افتتاح می‌شود، گفت: یک هزار کیلومتر خط آهن آماده ریل‌گذاری داریم که به دنبال تهیه ریل آن هستیم.

وی یادآور شد: دو پروژه ۲۰ کیلومتری خط آهن در دهه فجر امسال افتتاح می شود.

وزیر راه و شهرسازی در ادامه تصریح کرد: از ۲۳ بهمن ماه امسال تا ابتدای اسفندماه فروش نوروزی بلیت اتوبوس به صورت اینترنتی و با همان افزایش ۲۰ درصدی طبق معمول همه سال انجام می شود.

به گفته نیکزاد، این ۲۰ درصد افزایش برای تاریخ‌های ۲۴ اسفند ۹۱ تا ۱۵ فروردین ۹۲ خواهد بود.

وی با بیان اینکه از اول اسفندماه نیز فروش نوروزی بلیت اتوبوس به صورت اینترنتی و حضوری انجام می‌شود، اظهارداشت: مردم از هم‌اکنون به فکر خرید بلیت اتوبوس برای سفرهای نوروز خود باشند.

نیکزاد سپس از ورود ۵ فروند هواپیما به ناوگان هوایی کشور خبر داد و گفت: در دهه فجر امسال ۵ فروند هواپیمای فوکر ۱۰۰، ایرباس ۳۱۰ و ۳۲۰ وارد خطوط هوایی کشور می شود.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه هواپیماهای دیگر هم در راه است و سعی بر نوسازی ناوگان هوایی داریم، گفت: تسهیلات از محل صندوق توسعه ملی برای نوسازی ناوگان هوایی کشور ارائه می شود.

نیکزاد افزود: در حال حاضر هیچ ایرلاین هوایی دولتی نداریم اما نظارت لازم بر شرکت‌های هواپیمایی به بهترین وجه انجام می شود.

وزیر راه و شهرسازی سپس تاکید کرد: به هیچ شرکت هواپیمایی اجازه نخواهیم داد که ایمنی پرواز را به خطر بیاندازد ضمن اینکه سعی داریم در پذیرایی مسافران، معاشرت با آنها و خدمات کیترینگ بهترین خدمات ارائه شود.

وی در ادامه به افزایش ۶۵ درصدی نرخ بلیت هواپیما اشاره کرد و گفت: افزایش اخیر نرخ بلیت هواپیما مربوط به رشد نرخ سوخت و افزایش نرخ دلار بود اما به هرحال کیفیت خدمات باید ارتقا یابد.

نیکزاد با بیان اینکه نظارت کافی بر دفاتر فروش بلیت برای جلوگیری از چارترکردن هواپیما در ایام نوروز وجود دارد، اظهار داشت: تمام تلاش خود را برای ارائه خدمات مطلوب به مسافران هوایی در ایام نوروز می‌کنیم.

وزیر راه و شهرسازی سپس تصریح کرد: در بخش حمل‌ونقل ریلی هیچ قطاری حذف نشده است اما به هر حال بخش خصوصی باید در مباحث حاکمیتی از حاکمیت تبعیت کند.

نیکزاد اظهار داشت: برنامه قطار، مسیرها و حمل‌ونقل ریلی باید در کنار خصوصی سازی زیر نظر حاکمیت باشد.

وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: ریل در اختیار حاکمیت بوده و واگن و لکوموتیو در دست بخش خصوصی است؛ هیچ شرکتی اجازه ندارد میزان فروش بلیت خود را کاهش دهد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، وزیر راه و شهرسازی در ادامه در خصوص تغییر شرایط مسکن ویژه تهران گفت: شرایط مسکن ویژه تهران تغییری نداشته است اما تلاش ما این است که ابزار قانونی برای جلوگیری از افزایش قیمت مسکن را اعمال نکنیم اما در صورت اجبار ابزارهای قانونی را به کارخواهیم بست.

نیکزاد افزود: شرایط مسکن تهران همان شرایط قبلی است و افرادی که واجد شرایط هستند، می‌توانند در پروژه‌های تهرانسر و یا پروژه‌های بعدی ثبت‌نام کنند.

وی با بیان اینکه برای افزایش سرعت در کار ساخت مسکن ویژه تهران پیمانکاران را افزایش دادیم، اظهار داشت: شرایط افراد واجد شرایط در مسکن تهران این است که افراد سرپرست خانوار بوده و دولت زمین، آپارتمان و وام یارانه دار نگرفته باشند.

نیکزاد با بیان اینکه دو یا سه سایت جدید ساخت مسکن ویژه تهران نیز آغاز شده است، افزود: افرادی که قصد خرید مسکن در تهران را دارند، توصیه می‌کنیم افرادی که قصد صاحب مسکن در تهران را دارند، می‌توانند در پروژه‌هایی که اعلام می‌شوند، ثبت‌نام کنند.

وی اضافه کرد: تمام تلاش ما این است که واحدهای مسکونی که در اطراف تهران ساخته می‌شود، را به پایان برسانیم، به طوری که برای افزایش سرعت ساختمان‌ها هر هفته از سایت مسکن تهران و شهرهای جدید اطراف تهران بازدید به عمل می‌آوریم، تا سرعت ساخت پایین نیاید.

به گفته وی، تعداد زیادی واحد مسکونی مهر ۹۹ ساله و خودمالکی در شهرهای جدید پردیس، پرند، اندیشه، هشتگرد، پاکدشت، دماوند، اسلامشهر، شهریار، واوان آماده واگذاری و یا در حال ساخت هستند که آنها به صورت ویژه پیگیری می‌کنیم، تا مشکلات برطرف شود و بتوانیم این واحدهای مسکونی را تحویل متقاضیان دهیم.

وی ادامه داد: در کنار این موارد پرداخت تسهیلات بافت فرسوده در اختیار افرادی قرار می‌دهیم که اگر به عنوان خودمالک واجد شرایط باشند و از خودشان زمین داشته باشند، تسهیلات قرض‌الحسنه و در تهران تسهیلات با سود ۹ درصد در اختیارشان قرار دهیم.

وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: هیچ مشکلی از بابت ساخت و تحویل واحدهای مسکونی ویژه تهران با شرایطی که اعلام کردم، وجود ندارد.

    نظرات