هواپیماهای خریده شده در راه ایران/ آزادسازی نرخ بلیت هواپیما متناسب با دیگر کالاها

هواپیماهای خریده شده در راه ایران/ آزادسازی نرخ بلیت هواپیما متناسب با دیگر کالاها

http://www.bananews.ir/وزیر راه و شهرسازی با بیان این‌که چند فروند هواپیمای خریداری شده در راه ایران است، درباره آزادسازی نرخ بلیت این بخش از ناوگان حمل و نقل اعلام کرد: سال آینده آزادسازی نرخ بلیت هواپیما متناسب با مجموعه اقلامی که نرخ آن‌ها آزاد می‌شود، اجرا می‌شود.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) علی نیکزاد امروز در جمع خبرنگاران در پاسخ به ایسنا اظهار کرد: پنج فروند هواپیمای فوکر ۱۰۰ و ایرباس ۳۱۰ و ۳۲۰ خریداری شده که وارد کشور شده‌اند را طی ۱۰ روز آینده و با پذیرش مسافر افتتاح خواهیم کرد.

وی با بیان این‌که هواپیماهای جدید دیگری که خریده‌ایم در راه است گفت: تعداد آن‌ها را اعلام نمی‌کنیم اما تا آنجایی که می‌توانیم ناوگان را نوسازی خواهیم کرد.

نیکزاد ادامه داد: صندوق توسعه ملی را به کمک بخش خصوصی می‌آوریم تا بتوانیم در بخش حمل ونقل هوایی به نوسازی لازم برسیم؛ غیر از شرکت هواپیمایی هما که دولتی بود و به تامین اجتماعی واگذار شد، هیچ ایرلاین دولتی نداریم.

وی خاطرنشان کرد: نظارت بر شرکت‌های هواپیمایی طی جلسات هفتگی انجام می‌شود تا خدماتی چون ایمنی، هدایت پرواز و مقررات نشست و برخاست که شوخی‌بردار نیست و کسی حق عدول از آن را ندارد، کنترل کنیم.

وزیر راه و شهرسازی با بیان این‌که افزایش ۶۵ درصدی نرخ بلیت هواپیما در راستای افزایش کیفیت پروازها نبود گفت: نرخ بلیت افزایش یافت چون قیمت سوخت از ۲۰۰ به ۷۰۰ تومان رسید و نرخ دلار از ۱۲۲۶ تومان به ۲۴۵۰ تومان افزایش یافت اما ما وظیفه بالا بردن کترینگ را برای خدمت‌رسانی بهتر به مسافران داریم و اگر دراین زمینه ایرلاینی کم‌کاری کند، حتما تذکر می دهیم.

وی درباره آزادسازی نرخ بلیت هواپیما در سال آینده طبق برنامه پنجم توسعه به ایسنا گفت: امسال نرخ بنزین به عدد فوب خلیج فارس می‌رسد و در سال آینده متناسب با مجموعه اقلامی که آزادسازی می‌شوند، آزادسازی نرخ بلیت هواپیما را پیش می‌بریم.

نیکزاد از افزایش ۲۰ درصدی نرخ بلیت اتوبوس برای نوروز ۹۲ خبر داد و گفت: از ۲۳ بهمن‌ماه تا ابتدای اسفند بلیت روزهای ۲۴ اسفند سال جاری تا شانزدهم فروردین ماه ۹۲ به صورت اینترنتی و از ۲۳ بهمن ماه به صورت حضوری و اینترنتی به فروش می‌رسد.

وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: بیش از ۵۰ درصد از ۱۸ هزار و ۶۰۰ اتوبوس ناوگان حمل ونقل عمومی جاده‌ای که در نوروز به مسافران خدمت می‌دهندVIP یا ویژه هستند.

    نظرات