مسکن‌مهر هست،آب‌وبرق نیست

مسکن‌مهر هست،آب‌وبرق نیست

http://www.bananews.ir/تا پیش از آنکه با دستور رییس‌جمهور، اعتبار درشت و ویژه‌ای برای تامین خدمات زیربنایی پروژه‌های مسکن‌مهر، اختصاص پیدا کند، تصور می‌شد نرسیدن آب و برق به واحدهای ساخته‌شده مسکن‌مهر، به خاطر «پول» است، اما ظاهرا تخصیص منابع ریالی نیز هنوز نتوانسته خدمات بدیهی برای سکونت در واحدهای مسکونی‌مهر را تامین کند.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) اواخر سال گذشته بعد از آنکه اوضاع وخیم خدمات زیربنایی در پروژه‌های مسکن‌مهر مخصوص متقاضیان شهر تهران در شهر جدید پرند، به گوش رییس‌جمهور رسید، مجوزی در دولت صادر شد مبنی بر اینکه ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای تامین آب و برق مسکن‌مهر سه شهر جدید پرند، هشتگرد و پردیس در اختیار وزارت نیرو قرار بگیرد تا بدون فوت وقت، این خدمات برای این واحدها برقرار شود. اما در حال حاضر به رغم رشد قابل‌ملاحظه در پیشرفت عملیات تامین خدمات زیربنایی، مسوولان وزارت راه‌وشهرسازی برای افتتاح تعداد قابل‌توجهی از واحدهای مسکونی‌مهر، با مشکل نبود خدمات زیربنایی روبه‌رو هستند. وزارت راه‌وشهرسازی تحویل واحدهای مسکونی‌مهر به پیش‌خریداران، قبل از تامین کامل خدمات زیربنایی را ممنوع کرده است. این ممنوعیت باعث شده تعدادی از این قبیل پروژه‌ها که علی‌القاعده می‌توانست ماه‌ها پیش تحویل فاقدین مسکن شود، معطل خدمات‌رسانی بماند.
براساس این گزارش، چنانچه ۱۰۰ میلیارد تومانی که رییس‌جمهور مجوز اختصاص آن را صادر کرده، تاکنون صرف اقدامات عملیاتی برای خدمات زیربنایی نشده باشد، با توجه به تورم و رشد هزینه پروژه‌های عمرانی در ماه‌های اخیر، بعید است بتوان با چنین اعتباری در حال حاضر، شروع به کار کرد.
وزیر راه‌وشهرسازی روز گذشته در بازدید از شهر جدید پرند برای فراهم کردن مقدمات افتتاح بیش از ۵ هزار واحد مسکونی‌مهر در روزهای آینده توسط رییس‌جمهور، بعد از آنکه اطلاع پیدا کرد در برخی از مناطق پرند، هنوز اقدامی برای تامین آب و برق انجام نشده، از مدیرانش خواست علت عدم همکاری مسوولان خدماتی را پیگیری کنند.
نیکزاد با تاکید براینکه، وزارت راه‌وشهرسازی عملا مسوولیتی برای تامین آب و برق یک ساختمان مسکونی ندارد، اما کماکان پیگیر همه خدمات زیربنایی مسکن‌مهر است، گفت: مجموعه هیات‌دولت پای مسکن‌مهر ایستاده است و نباید این پروژه به هر دلیلی، دچار تاخیر در بهره‌برداری از واحدها شود.
مترو پرند حداکثر تا ۶ ماه آینده
علی نیکزاد روز گذشته کلنگ ساخت ایستگاه مترو شهر جدید پرند را به زمین زد تا از امروز عملیات ریل‌گذاری خط مترو تهران‌پرند از ورودی شهر جدید پرند، آغاز شود.
از چند ماه پیش، شهرداری تهران ریل‌گذاری مترو تهران‌پرند از ورودی شهر تهران را شروع کرده بود؛ طوری که قرار است با ریل‌گذاری از دو طرف، این عملیات در ایستگاه مترو حرم مطهر امام خمینی(ره) به پایان برسد.
مسوولان اجرایی مترو می‌گویند: در بدترین حالت ممکن، مترو پرند حداکثر تا ۶ ماه آینده، برقرار خواهد شد و می‌تواند ساکنان مسکن‌مهر را بین تهران و پرند جابه‌جا کند.

 

    نظرات