سوخت هواپیماها در پروازهای خارجی علی الحساب ۷۰۰ تومان

سوخت هواپیماها در پروازهای خارجی علی الحساب ۷۰۰ تومان

http://www.bananews.ir/رییس انجمن شرکت‌های هواپیمایی گفت: قیمت ۷۰۰ تومان برای سوخت هواپیما در پروازهای خارجی فعلا علی الحساب است.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) عبدالرضا موسوی در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم، با بیان اینکه در حال حاضر بهای سوخت تحویلی به ایرلاین‌های داخلی ۷۰۰ تومان به ازای هر لیتر است، گفت: ایرلاین‌ها برای پروازهای داخلی و خارجی به صورت علی‌الحساب این مبلغ را می‌پردازند و مابه‌التفاوت بهای ۲۱۲۵ تومانی سوخت پروازهای خارجی به حساب شرکت‌های هواپیمایی منظور می‌شود تا در آینده از شرکت‌ها مطالبه شود.

وی با بیان اینکه این اقدام بر خلاف مصوبه مجلس است، افزود: آذرماه امسال مجلس قانونی را تصویب کرد که بر اساس آن دولت اجازه نداشت قیمت حامل‌های انرژی را امسال در مقایسه با قیمت‌های سال گذشته افزایش دهد. موسوی با تاکید بر اینکه با افزایش نرخ سوخت هواپیما، ایرلاین‌ها بیش از پیش تحت فشار قرار گرفتند، تصریح کرد: پیش از این اقدام اکثر شرکت‌های هواپیمایی با ضرر و زیان فعالیت می‌کردند که برای جلوگیری از ورشکسته شدن آنها بهای بلیت به‌طور متوسط ۶۵ درصد افزایش یافت. وی ادامه داد: این در حالی بود که به فاصله‌ای کوتاه بهای سوخت نیز حدود ۵٫ ۳ برابر افزایش یافت تا نفس ایرلاین‌ها به شماره بیفتد. رییس انجمن شرکت‌های هواپیمایی با تاکید بر اینکه ایرلاین‌ها در تامین ارز جاری خود مانده‌اند، افزود: شرکت‌های هواپیمایی در حال حاضر رغبتی به این کار ندارند؛ چراکه انگیزه فعالیت از آنها گرفته شده است.
هواپیماهای خریده شده در راه ایران
 علی نیکزاد نیز در اظهاراتی به موضوع خرید چند فروند هواپیمای جدید اشاره کرد و گفت: پنج فروند هواپیمای فوکر ۱۰۰ و ایرباس ۳۱۰ و ۳۲۰ خریداری شده که وارد کشور شده‌اند و طی ۱۰ روز آینده و با پذیرش مسافر افتتاح خواهیم کرد. وی با بیان اینکه هواپیماهای جدید دیگری که خریده‌ایم در راه است، افزود: تعداد آنها را اعلام نمی‌کنیم، اما تا آنجایی که می‌توانیم ناوگان را نوسازی خواهیم کرد. وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه افزایش ۶۵ درصدی نرخ بلیت هواپیما در راستای افزایش کیفیت پروازها نبود، گفت: نرخ بلیت افزایش یافت، چون قیمت سوخت از ۲۰۰ به ۷۰۰ تومان رسید و نرخ دلار از ۱۲۲۶ تومان به ۲۴۵۰ تومان افزایش یافت.

    نظرات