افزایش تسهیلات برای خانه‌های بالای ۱۲ سال ساخت مانع سونامی رشد قیمت مسکن

افزایش تسهیلات برای خانه‌های بالای ۱۲ سال ساخت مانع سونامی رشد قیمت مسکن

http://www.bananews.ir/نایب رییس کانون انبوه‌سازان درباره افزایش تسهیلات مسکن برای خانه‌های بالای ۱۲ سال ساخت معتقد است: افزایش تسهیلات مسکن در ساخت و ساز و انبوه‌سازی از سونامی افزایش قیمت مسکن جلوگیری می‌کند.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) مجتبی بیگدلی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: یکی از بهترین روش‌ها برای جلوگیری از سونامی افزایش قیمت مسکن، افزایش تسهیلات به ساخت خانه‌های بالای ۱۲ سال ساخت بود که انتظار می‌رود با این کار نسبت به جمع‌آوری پولهای دست مردم کمک شود تا سرمایه و پول خود را به بازار تولیدی مسکن بیاورند.

وی افزود: همانطور که مسکن از گرانترین نیازها و در مقابل از اولویت نیازهای مردم است، نیاز تسهیلات مسکن احساس می‌شود.

بیگدلی با بیان اینکه اگر بانک‌ها به ویژه بانک مسکن به اعطای وام‌های ۵۰ یا ۶۰ میلیون تومانی اقدام کنند، وضعیت خرید و فروش واحدهای مسکونی رونق پیدا می‌کند و این وضعیت تورمی کمتر خواهد شد.

وی بیان کرد: اگر این وام‌ها بدون قید و شرطی اعطا می‌شدند بهتر بود، چرا که کوچکترین تخلفی در این بازار کنترل می‌شود.

نایب رییس کانون انبوه‌سازان با اشاره به مرتبط بودن بازار مسکن با ۱۲۰۰ گروه شغلی، گفت: به جرات می‌توان گفت افزایش تسهیلات وام مسکن برای خانه‌ها ی بالای ۱۲ سال ساخت از جمله بهترین روش‌هاست.

وی با اشاره به افزایش قیمت‌ مصالح ساختمانی و زمین تصریح کرد: اگر در خرید و فروش وام ساخت مسکن به انبوه سازان کمک شود، افزایش قیمت مسکن نیز تا حدی ممکن مهار شدنی خواهد بود.

    نظرات