قالیباف: مسیر شرق به غرب تونل نیایش از ۲۲ بهمن زیر بار ترافیکی می‌رود

قالیباف: مسیر شرق به غرب تونل نیایش از ۲۲ بهمن زیر بار ترافیکی می‌رود

http://www.bananews.ir/شهردار تهران با اشاره به وابستگی ترافیکی بزرگراه طبقاتی صدر و تونل نیایش، در عین حال از بهره‌برداری آزمایشی بخشی از تونل نیایش از ۲۲ بهمن‌ماه خبر داد.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir)  محمد باقر قالیباف در حاشیه مراسم قدردانی از دست اندرکاران پروژه تونل نیایش، ضمن تبریک ایام الله دهه فجر گفت: در این ایام، مجموعه تونل نیایش بر اساس برنامه از پیش‌ تعیین شده در مرحله آماده شدن است و برای بهره‌برداری آزمایشی مهیا می‌شود.

وی با بیان اینکه امروز تونل نیایش تحویل بخش کارفرمایی و از همه دست اندرکاران اجرایی آن قدردانی شد، اعلام کرد: از ۲۲ بهمن ماه بخشی از تونل نیایش به صورت آزمایشی به بهره‌برداری می‌رسد.

قالیباف با تاکید بر اینکه تونل نیایش و بزرگراه طبقاتی صدر به لحاظ ترافیکی، به هم وابسته هستند، افزود: تلاش می‌کنیم در صورت امکان بخش حرکتی شرق به غرب تونل را در ۲۲ بهمن به بهره‌برداری برسانیم تا کسانی که از بزرگراه صدر حرکت می‌کنند، قبل از رسیدن به تقاطع بزرگراه مدرس، امکان ورود به تونل را داشته باشند.

شهردار تهران با بیان اینکه تونل نیایش در انتها به دو بخش بزرگراه کردستان و نیایش تقسیم می‌شود، اظهار کرد: با توجه به اینکه در این مرحله پل صدر به بهره‌برداری نمی‌رسد و ۱۲۰ روز تاخیر دارد، بنا داریم که اگر به لحاظ ترافیکی ممکن باشد، تونل جنوبی را هم نیمه دوم اسفند ماه، فقط در ساعات روز در مسیر غرب به شرق مورد بهره‌برداری قرار دهیم.

شهردار تهران در ادامه، با اشاره تاثیر نوسان نرخ ارز بر قیمت این پروژه، گفت: قطعا نوسان نرخ ارز بر قیمت پروژه تاثیر دارد، چراکه این نوسان روی مواد اولیه و به ویژه میلگرد و آهن آلات که بخش عمده مصالح این پروژه است، وجود داشته، ضمن اینکه تجهیزاتی هم به صورت ارزی خریداری شده که موجب افزایش قیمت پروژه شده است، البته این افزایش از بعد ریالی بوده، اما در قیمت دلاری آن با توجه به برآورد اولیه، قیمت ثابت است و از بعد تبدیل ارز به ریال، در این پروژه دچار نوسان بودیم.

وی با اشاره به اینکه اتمام پروژه‌های نیمه تمام از سیاست‌های قطعی این دوره مدیریت شهری بوده است، اظهار کرد: پروژه‌های بزرگراه طبقاتی صدر، ادامه بزرگراه امام علی (ع)، بزرگراه آزادگان، تقاطع بزرگراه شهید باکری با آزادراه تهران کرج، پل شیخ فضل الله، بزرگراه شهید باقری، دریاچه چیتگر و بسیاری از پروژه‌ها در مناطق، افزون بر مرکز تئاتر حرفه‌ای شهر، سالن نمایش‌های آئینی و مجموعه پارک‌ها و پروژه‌های اراضی عباس آباد در اولویت تکمیل تا پایان این دوره است.

قالیباف خاطرنشان کرد: سرعت احداث تونل‌های مترو بر اساس تعهد هر سال بین ۱۵ تا ۱۷ کیلومتر به قوت خود باقی است و تامین مالی این موضوع نیز مشکل شهروندان نیست و مربوط به من می‌شود.

    نظرات