حال و هوای این روزهای بازار مسکن/ قیمت آپارتمان‌های کوچک در تهران

حال و هوای این روزهای بازار مسکن/ قیمت آپارتمان‌های کوچک در تهران

http://www.bananews.irحال و هوای این روزهای بازار مسکن از آشفتگی قیمت‌ها در این بازار حکایت دارد.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) در حال حاضر بازار مسکن که با نوسانات زیادی در خرید و فروش و اجاره بها مواجه شده، با فروشندگانی روبرو است که هر روز قیمت‌های خود را تغییر می دهند و در نهایت واحد خود را نمی‌فروشند.

در واقع این دسته از فروشندگان با ایجاد قیمت‌های کاذب سعی دارند که بیش از ارزش واقعی ملک خود را به فروش برسانند و در این میان، خریداران با مشکلات زیادی مواجه شده و حتی بخش زیادی از خرید منصرف شده اند.

البته مسئولان وزارت راه و شهرسازی اعلام می کنند که تا چند روز دیگر ۸۵ هزار واحد مسکن مهر در استان تهران به بهره برداری می رسد که می تواند تاثیر زیادی را دربازار مسکن داشته باشد اما هنوز بازار نسبت به این خبر واکنشی نشان نداده و قیمتها به همان وضعیت سابق اعلام می‌شوند.

در این خصوص علی نیکزاد وزیر راه و شهرسازی اعلام کرده که تمام ساخت و سازهایی که در مسکن مهر و بافت فرسود انجام می گیرد، به این دلیل است که بازار مسکن ثبات لازم را داشته باشد اما اگر برخی قصد داشته باشند که بازار مسکن را مانند بازارهای دیگر به هم بریزند، مطمئن باشند که ما از ابزارهای قانونی استفاده می کنیم.
وی گفته است: اقداماتی مانند مالیات بر خانه های خالی و برمعاملات مکرر و همچنین بر زمین های بایر از اقداماتی است که وزارت راه درصورت عدم ثبات در بازر اجرایی می کند.

یکی از خریداران مسکن در گفتگو با خبرنگار مهر با ابراز نگرانی از نوسان قیمتها در بازار، گفت: چندین بار در این مدت برای معامله یک واحد به بنگاه رفتیم اما هر بار فروشنده یا از فروش پشیمان شده و یا اینکه قیمت را گران تر کرده است.

خریدار دیگری با تایید این گفته ها، افزود: این وضعیت موجب شده که ما از خرید مسکن منصرف شویم و منتظر باشیم که وضعیت بهتری در قیمتها بوجود بیاید.

قیمت آپارتمان‌های زیر ۵۰ متر در تهران

براساس گزارش میدانی خبرنگار مهر، یک آپارتمان ۳۵ متری در ظفر، یک خوابه، نوساز و تکواحدی با ۳۰میلیون تومان رهن، ۲۰ میلیون تومان وام و ۱۲۰ میلیون تومان نقد به فروش می رسد و واحد دیگری در انتهای وحدت اسلامی، نوساز با پارکینگ به مساحت ۳۷ متر ۱۰۵ میلیون تومان قیمت گذاری شده است.

در خیابان کارون بین کمیل و مرتضوی واحدی ۳۶ متری ۱۲ ساله با ۶۸ میلیون تومان نقد، ۱۸ میلیون تومان رهن و ۱۱ میلیون تومان وام به فروش می رسد و یک دستگاه آپارتمان در نواب بریانک به مساحت ۴۰ متر با انباری و پارکینگ با ۹۸ میلیون تومان نقد،۲۰ میلیون تومان وام به همراه ۱۰ میلیون تومان رهن و ۲۱۰ هزار تومان اجاره به فروش می رسد.

واحدی ۴۵ متری در خیابان پیروزی با عمر ۲۰ ساله متری ۲ میلیون تومان قیمت گذاری شده است و واحد دیگری با همین متراژ بین دامپزشکی و هاشمی متری ۲ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان به فروش می رسد. همچنین ۵۰ متری در پاسداران یک خوابه با انباری ۲۸۰ میلیون تومان و ۵۰ متری نوساز در نارمک با آسانسور متری ۴ میلیون تومان قیمت گذاری شده است.

    نظرات