ثبات قیمت‌ مسکن با افزایش ساخت

ثبات قیمت‌ مسکن با افزایش ساخت

http://www.bananews.irرییس کانون سراسری انبوه‌سازان تاکید کرد: برای ثبات قیمت در بازار مسکن کشور ابتدا باید ساخت و عرضه را افزایش داد و عرضه را تحریک کرد که با این روش زودتر به ثبات قیمت در این بازار می‌رسیم اما اگر تقاضا را تحریک کنیم، وضعیت بدتر خواهد شد.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) ایرج رهبر در گفت‌وگو با ایسنا، درباره افزایش میزان وام مسکن اظهار کرد: به جای افزایش میزان وام مسکن بهتر است تسهیلات به سازندگان مسکن تعلق گیرد تا خانه‌ها ساخته شوند و پس از ساخت واحد‌ها وام مربوطه به خریدار منتقل شود چراکه در این صورت تعامل بیشتری ایجاد و به ثبات قیمت‌ها کمک می‌شود.

وی افزود: هرچه وام‌ها و تسهیلات را افزایش دهیم و در مقابل عرضه‌ای وجود نداشته باشد، مشکلی برطرف نخواهد شد و تنها متقاضی افزایش می‌یابد و صاحبان واحدهای مسکونی نیز در مقابل کمبود مسکن، قیمت‌ها را افزایش می‌دهند.

به گفته رهبر اگر مصالح ارزان، وام و تسهیلات به سازندگان و انبوه‌سازان تعلق گیرد، روند تولید بالا می‌رود و هرچه تولید کمتر باشد قیمت‌ها نیز روز به روز بیش‌تر می‌شوند.

رییس کانون سراسری انبوه‌سازان با اشاره به وضعیت انبوه‌سازی در سال جاری گفت: امسال با توجه به انبوه‌سازی در دو بخش برای قشر پایین جامعه و قشر بالاتر، وضعیت مسکن بهتر بود.

وی با اشاره به طرح مسکن مهر و انبوه‌سازی برای قشر پایین جامعه تصریح کرد: این قشر از جامعه می‌توانند از طریق مسکن مهر خانه‌دار شوند چرا که امسال تعداد زیادی از متقاضیان، واحد‌های خود را تحویل گرفتند. همچنین طرح‌هایی برای دهک‌های بالاتر جامعه در نظر گرفته شد که از جمله آن می‌توان به مسکن ویژه تهران اشاره کرد.

رهبر تاکید کرد: گرچه انبوه‌سازی در برخی شهرها به حالت تعادل رسیده است اما کلان‌شهرها هنوز نیاز به انبوه‌سازی دارند.

    نظرات