وزیر نیرو: سد بختیاری آرزوی دیرینه بخش آب است

وزیر نیرو: سد بختیاری آرزوی دیرینه بخش آب است

http://www.bananews.ir/وزیر نیرو از آغاز عملیات اجرایی سد بختیاری در آینده نزدیک خبر داد.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) مجید نامجو ساخت سد بختیاری را آرزوی دیرینه بخش آب کشور دانست و گفت: ساخت سد بختیاری ۱۰ سال طول می‌کشد و این سد جزو افتخارهای ایران خواهد بود.

نامجو سپس با تبریک ایام دهه فجر، اظهار داشت: در دولت دهم کارهایی برنامه ریزی شد که یک سری از آن‌ها کارهای توسعه‌ای بود که هم اکنون در حال انجام است و یک سری کارها نیز آغاز شده است که آیندگان باید آن را تکمیل کنند.

وی به تشکیل پنج نشست شورای عالی آب در این دولت اشاره کرد و گفت: تشکیل این شورا یکی از همین کارها بوده است که امیدواریم با قدرت بیشتری ادامه یابد.

نامجو با بیان اینکه به برخی از مقوله های مهم نمی شود به صورت بخشی نگاه کرد، گفت: در بخش مصرف آب کشاورزی باید تجدیدنظرهایی صورت گیرد و کارهای خوبی در این زمینه در حال اجرا است.

وی مباحث شیرین سازی آب دریاهای شمال و جنوب و انتقال به فلات مرکزی را گام های خوبی در بخش آب کشور عنوان کرد.

وزیر نیرو همچنین به سفر اخیر خود و معاونان بخش آب و برق وزارت نیرو به افغانستان اشاره کرد و گفت: سیاست وزارت نیرو بر این است که در هر توافق نامه ای که در این وزارتخانه امضا شود، باید آب و برق با هم دیده شود و این امر برای نخستین بار در سفر اخیر افغانستان برای گسترش همکاری ها انجام شد.

وزیر نیرو در ادامه از بانک توسعه اسلامی، بانک جهانی و بانک اکو به عنوان منابع مالی مناسب برای طرح های آب و برق نام برد و اظهار داشت: وزارت نیرو در استفاده از این منابع پیشتاز است.

وی وجود نیروی انسانی کارآمد و طرح های خوب که مورد تایید بانک‌ها است را دلیل استقبال این بانک ها از طرح های وزارت نیرو دانست و تصریح کرد: باید ازاین ظرفیت‌ها به خوبی استفاده شود.

وی درخصوص فرونشست های ناشی از مصرف بی رویه آب به ویژه در بخش کشاورزی، گفت: رسالت و مسئولیت ما مشخص بوده اما این موضوع فراتر از حوزه وزارت نیرو است.

نامجو واگذاری کارها به مردم را بسیار با اهمیت دانست و افزود: کارهای مربوط به دولت باید به مردم واگذار شود و وقتی خود مردم وارد شوند، دست اندازی ها کمتر می‌شود و روشی برای مقابله با تحریم ها و جریان های مالی است که دست مردم است و باید به گردش دربیاید.

وی یکی از آرزوهای خود را جایگزینی نگاه بهره بردارانه به جای نگاه توسعه ای خواند و ابراز امیدواری کرد: نگاه بهره بردارانه در دولت های آینده در صدر اولویت ها قرار گیرد.

    نظرات